V 50. letech pro Diora a Givenchy navrhoval unikátní šperky, a již o dekádu později vydal svou první kolekci s názvem 12 Unwearable Dresses in Contemporary Materials. Kolekce vyvolala smíšené reakce – pro mainstream kritiky a veřejnost se jednalo o projev neúcty ke krejčovskému řemeslu. Sám Rabanne se netajil tím, že tvorba z látek pro něj byla „otročinou“, a proto raději pracoval s kleštěma. Alternativní scéna – umělci a mecenáši si jej ihned zamilovala. Salvador Dalí, Peggy Guggenheim, Serge Gainsbourg a Françoise Hardy se stali jeho věrnými fanoušky.

Rabanne tvořil oděv ze všeho, co nebyla látka – kov, papír, plast, ba i různé druhy organického materiálu. Pracoval jako architekt nebo sochař, který dokázal těžký a neohebný materiál proměnit v feminní a svůdné brnění. Jeho kusy byly také nesmírně fotogenické, což jej přivedlo až ke spolupráci s Hollywoodem – jeho šaty oblékla Audrey Hepburn ve filmu Two for the Road (Dva na cestě, 1967) a také vytvořil kostýmy pro film Barbarella. Kultovní futuristický snímek v hlavní roli s Jane Fonda jej zapsal do historie coby jednoho z otců Space Age (po boku André Courregese a Pierra Cardin).

Byť panoval 60. letům, jeho vliv další dvě dekády na poli módy výrazně slábl. Na začátku milénia se rozhodl svůj dům opustit – nalezení náhrady se však ukázalo jako nadlidský úkol, což následně přivedlo společnost k ukončení práce módní divize. Velmi dobře se naopak dařilo parfémům. V roce 2008 dům vydal parfém 1 Million pro muže (a o rok později i dámskou verzi, Lady Million), který se dodnes drží mezi světovými bestsellery.

Módní divizi dům obnovil až po pěti letech v roce 2011, kdy se kreativním ředitelem stal Manishi Arora. Toho však po roce nahradila Lydia Maurer, a po dalších dvou letech ji vystřídal v roce 2014 Julien Dossena, který příští rok oslaví svou první dekádu coby kreativní ředitel značky. Dům letos v rámci pařížského fashion weeku předvede ready-to-wear kolekci poprvé od své loňské přehlídky v červenci.
