Letošní edice „Kreativní ředitelé, hýbejte se“ nemohla být dramatičtější a zároveň poutavější. Změn rozhodně nebylo málo a rozhodně nás nezklamaly!
Dries Van Noten své fanoušky v březnu šokoval zprávou, že opouští svůj dům a odchází do návrhářského důchodu. Jeho dům – kreativně nezávislý a zároveň komerčně úspěšný – byl jedním z unikátních solitérů, které budily naději na osvobození brandů od marketingových plánů a šibeničních termínů fashion weeků. Za svého nástupce jmenoval o půl roku později 33letého šéfa womenswear, Juliana Klausnera, a vedení společnosti předal koncernu Puig, která značku vlastní.

Koncem března přišla další nečekaná rána – Pierpaolo Piccioli oznámil svůj odchod z domu Valentino, kde působil celkem 25 let. Jeho místo získal Alessandro Michele, který (zřejmě ne zcela dobrovolně) odešel z Gucci v roce 2022.
V tuto chvíli prý Pierpaolo Piccioli aktivně jedná o roli kreativního ředitele domu Fendi, kde se letos v říjnu uvolnila pozice po Kimu Jonesovi. Ten se prý chce naplno věnovat pánskému Dior.

Po deseti letech se s Maison Margiela rozloučil John Galliano, který domu přinesl nebývalý úspěch.
Spekulovalo se o jeho odchodu do jednoho z největších domů – Dior, kde v tuto chvíli stále zůstává (navzdory nevoli některých fashionistů) Maria Grazia Chiuri, nebo do domu Chanel, který po celkem třiceti letech oficiálně opustila Virginia Viard. Ta v domě coby kreativní ředitelka (a nástupkyně Karla Lagerfelda) působila pět let, a navzdory kritice některých fashion insiderů byly její kolekce pro dům velmi úspěšné. Spekulovalo se také o Hedi Slimane, avšak vše dopadlo úplně jinak.

Kreativním ředitelem domu Chanel se nakonec stal mladý trendmaker Matthieu Blazy, který od svého nástupu v roce 2022 pozvedl Bottega Veneta na jeden z nejpopulárnějších brandů současnosti. Na jeho debut si však počkáme až do druhé poloviny roku 2025.
Lednová a červencová couture kolekce, březnový ready-to-wear a resort jsou proto stále v rukou designérského týmu Chanel. Prázdné místo v Bottega Veneta ale nevydrželo dlouho, jelikož byla takřka ihned jmenována náhrada – tou se stala britská designérka Louise Trotter, která v minulosti vedla domy Lacoste a (od roku 2023) Carven.

S domem Celine se začátkem října po šesti letech rozloučil Hedi Slimane, který pozici převzal v roce 2018 po Phoebe Philo. Byť všichni doufali, že Slimane dostane místo v Chanel, nestalo se tak, a designérův osud tak na chvíli bude záhadou… (možná dokud se neuvolní místo v Dior).
Místo v Celine bylo svěřeno mladému Američanovi Michaelu Ryderovi, který se na svou mateřskou loď, kde pracoval v době Philo, vrací ze značky Polo Ralph Lauren.

Ironické bylo, že po šestadvaceti letech práce v domě McQueena byla na pozici nové kreativní ředitelky domu Givenchy jmenována Sarah Burton. Právě v Givenchy totiž začala grandiózní kariéra jejího předchůdce a dlouholetého kolegy a přítele, Alexandra McQueena.
Nečekanou, avšak velmi pozitivně přijatou zprávou bylo i jmenování Haidera Ackermanna coby nového kreativního ředitele domu Tom Ford. Nahrazuje tak pravou ruku samotného Forda, Petera Hawkinga, který v domě pracoval 25 let. Ackermann exceloval svou couture kolekcí pro Jeana Paula Gaultiera, a proto bylo jen otázkou času, který dům nabídne designérovi dostatek prostoru a kreativní volnosti pro jeho tvorbu.

V polovině října se Alberta Ferretti rozhodla opustit post kreativní ředitelky svého domu a předat ji do rukou Lorenza Serafiniho, který má na starosti kolekce Philosophy by Lorenzo Serafini od roku 2014. Pouze po jednom roce, a relativně úspěšné kolekci, odešel z domu Helmut Lang kreativní ředitel Peter Do.
Svou pozici ve Y/Project opustil také Glenn Martens, který však zůstává v Diesel. Pro Y/Project byl tento krok fatální, jelikož po dlouhém (a neúspěném) hledání nového kreativního ředitele se dům zavírá.
Dům Missoni v říjnu opustil Filippo Grazioli, na jehož pozici byl jmenován Alberto Caliri, pracující pro značku již od roku 1998. V domě začínal jako návrhář látek a pravá ruka samotné zakladatelky – Angely Missoni, v roce 2021 krátce působil jako kreativní ředitel a o rok později se stal vedoucím Missoni Home.

Po mnoha neúspěšných pokusech našel (doufejme definitivně) svého kreativního ředitele dům Lanvin. Je jím Peter Copping, který v minulosti pracoval pro největší hráče, a to Oscar de la Renta, Louis Vuitton a Nina Ricci. Byl také ilustrátorem u Christiana Lacroixe a tři roky se věnoval Balenciaga couture.