Vedle ultra klasických siluet, kterým se dostalo osvěžení v podobě výrazně barevných akcentů, bylo k vidění rodeo, popkulturní odkazy, zrcadlení designů z dámských kolekcí i prvky vypůjčené z haute couture. Návrháři letos našli společné zalíbení v botách inspirovaných baletem nebo Mary Janes. Do mužského šatníku se nezastavitelně dostávají i další jemné prvky, jako jsou vázanky či volán na košili anebo výšivka, podkolenky i intimita. To vše se mísí s estetikou streetwearu a právě toto setkávání různých světů, fantazie a bohaté znázornění současné maskulinity dává kolekcím novou dynamiku.
S.S Daley
Formální britský styl s dávkou rebelie byl tentokrát značkou představen na florentském Pitti Uomo. Vzhled by se dal zjednodušeně popsat jako inspirovaný univerzitními uniformami, akorát ve fázi svlékání na romantické výpravě. Výsledkem bylo vydařené propojení mezi italským a britským krejčovským jazykem, které dalo rámec identitě celé řady. Návrhář Steven Stokey-Daley také po přehlídce prozradil, že do společnosti zainvestoval zpěvák Harry Styles a módní label plánuje dlouhodobě expandovat.
Martine Rose
V módním světě se v poslední době také často skloňuje jméno kultovní designerky Martine Rose, o níž někteří zasvěcenci tvrdí, že by mohla být nástupkyní Demny u Balenciagy. V roce 2023 v rámci Fashion Awards získala ocenění designerky roku pro pánské oblečení a údajně patřila také mezi adepty, kteří měli následovat Virgila Abloha u Louis Vuitton. Pro představení své nejnovější kolekce vyměnila tentokrát svůj rodný Londýn za Paříž a tvorbu představila v rámci intimní show, která působila spíše jako taneční party. Designy by se daly popsat jako krásy všedního dne povýšené vypracovanými detaily, věrnost k subkulturnímu dědictví, trocha blouznění a také návrat zábavy do módy.
Dior
Britský designer Kim Jones, stojící v čele dámské řady italské značky Fendi, tentokrát pro francouzský módní dům Dior představil pánskou edici, pro kterou se nechal inspirovat svým zesnulým strýcem – baletním tanečníkem Colinem Jonesem – a především pak tanečníkem Rudolfem Nurejevem, jehož život Colin Jones coby fotograf dokumentoval. Vznikla opravdu pozoruhodná módní show plná velkého a dospělého krejčovství. Jones se dokonale trefil do současného trendu balletcore a zároveň navázal na klasické střihy Christiana Diora a upravil je současným způsobem. Nechyběla něžná stránka a zdobnost v podobě výšivek z kamenů nebo stylingový prvek jako ležérně uvázaný turban. To všechno propojilo prvotřídní umění, luxus i streetwear a současné směřování pánského šatníku velmi sofistikovaným jazykem.
Louis Vuitton
Nejvíce rozporuplné reakce, rozdělující módní fanoušky na dva tábory, následovná satira, ale nutno poznamenat, že i skvělý marketing. Pharrell Williams odhalil svou druhou řadu pro francouzský módní dům Louis Vuitton. Opět v široké záři reflektorů, za účasti mnoha celebrit, jako prvotřídní show. Celá kolekce byla poctou americkému Západu a jeho kultuře. Přes veškeré negativní reakce na sociálních sítích, kde bylo především vyzdvihováno, že Williams není opravdový designér a že western a klasické americké pracovní oblečení už dávno před ním interpretoval Ralph Lauren elegantnějším způsobem, osobně nenacházím tolik kritiky. Vyzdvihování kulturních oděvů či tradičních technik (Mexiko, Indie…) je součástí tvorby i jiných věhlasných módních domů, a možná je to i mou slabostí pro kovbojskou tematiku. V případě této kolekce jde očividně o větší koncentraci popkulturní estetiky, ale za mne zde byl cítit i oku lahodící optimismus a určitá bezstarostnost.
Loewe
Jonathan Anderson se tentokrát ponořil do díla současného umělce Richarda Hawkinse, jenž je profesorem malby a kresby na Kalifornské univerzitě a proslavil se kombinacemi popkulturních odkazů s tajemnými tématy a citáty. Stejně jako umělec i Anderson do svých modelů vtisknul kink tématiku odlehčeným a zábavným způsobem. Objektem zájmu může být samotné mužské tělo, provokace i mytologie. To vše ztělesněné oblečením jako objemné kapsáče, svetr až po zem či kousky připomínající skate kulturu. Edice představuje návrhářovo zamyšlení nad smyslem a budoucností mužství a pojmem moderní mužství, na který v současnosti neexistuje jedna definice.