To nejlepší z kodaňského fashion weeku
Foto: IMAXtree
Foto: IMAXtree
Tak jako týdny módy v New Yorku, Londýně, Miláně a Paříži, i ten kodaňský přináší nové trendy a dechberoucí kolekce. Má však ještě další přidanou hodnotu – větší soustředěnost na udržitelnost a nové technologie v módě. V lednu 2020 organizátoři dokonce představili ambiciózní tříletý akční plán udržitelnosti, který představuje inovativní systém minimálních požadavků na značky, které chtějí být součástí oficiálního programu od roku 2023. Právě zde se tak mnoho značek inspiruje tím, jak se stát přívětivějšími pro Zemi a zároveň přinášet kolekce plné trendů a novinek.
V rámci udržitelnosti se také angažuje evropská online platforma pro módu a životní styl Zalando, která se s kodaňským týdnem módy před nějakým časem spojila. Letos již třetím rokem společně vyhlašovali Zalando Sustainability Award neboli cenu udržitelnosti. Ta podněcuje módní značky ke zkoumání alternativních přístupů k designu či výrobě, aby tím přispěly k udržitelnějšímu módnímu průmyslu.
Letošní ročník tuto cenu vyhrála značka ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN, která zaujala jak svým přístupem k udržitelnosti, tak využitím inovativních technik barvení látek. Jimi představená kolekce ale celkově ukázala ethos značky – recyklovat kdykoliv je to možné. A co výhrou, kromě většího povědomí u fanoušků udržitelné módy, brand získal? Finanční odměnu ve výši €20.000, ale hlavně partnerství se Zalandem, díky kterému vznikne exkluzivní kolekce, jež se zaměří na větší udržitelnost materiálů, výroby, technologických řešení a dohledatelnosti. Zalando také vybere širší selekci z AW22 kolekce představené na kodaňském týdnu módy a tu poté nabídne svým více jak 46 milionům zákazníků na 23 trzích.