Tip Lucie Tomiškové: Nové módní kampaně, které byste neměli přehlédnout

Módní redaktorka Lucie Tomišková o virálních kampaních módních domů, které nejvíce rezonují (nejen u netizens) a proč perfektně reflektují aktuální zeitgeist.
Lucie Tomišková
——
8. července 2025

Mezi tak velkým množstvím módních značek, neustálými změnami, v nekonečném toku přehlídek či momentech z červeného koberce se občas může ztratit módní klenot v podobě kampaně. Právě tahle disciplína často slouží jako platforma, kde ožívají upřímné a intimní zpovědi či kreativní vize módních ředitelů. Jde zde o podívanou i vyprávění příběhů. Často se tak děje předtím, než nejnovější kolekce dorazí do obchodů, a vy tak můžete nahlédnout blíže. Módní domy se často vydávají po stopách aktuální nálady s promyšleným vizuálním a uměleckým přístupem, kde propojují svět fotografie s krátkými filmy, stylingem, modelkami a tvářemi, které je nejlépe vystihují, nebo známými osobnostmi ze světa showbyznysu. Spojují romantické představy, lehkou nadsázku či sebeironii nebo surrealismus. Často se opírají o kořeny značky a podávají je současným pohledem.

1. Saint Laurent

Volné pokračování letní kampaně z minulého roku, jejíž tváří byla modelka Anja Rubik. V letošní verzi Shades of Summer vystupují modelky Frankie Rayder, Erin Wasson a Jenn du Puy. Kampaň vznikla pod kreativním dohledem Anthonyho Vacarella a nafotil ji Henrik Purienne, který se značkou dlouhodobě spolupracuje. Analogová atmosféra vintage léta 70. let, slunce, opálená těla, písek, voda, mořská sůl a k tomu uvolněný a tzv. „barefoot luxe“ – volnost, přirozený sex-appeal a luxus bez přehnané stylizace.

2. Mugler

Reedice čtyřiadvaceti looků z archivu značky (z období 1985–2000), včetně ready-to-wear i couture představuje v kampani pomyslnou rekonstrukci spolupráce značky s herečkou Sharon Stone z roku 1992, která byla tehdy součástí módní show. Nálada se opírá o „sexy thriller“ estetiku, nicméně má také ztělesňovat hlubokou proměnu archetypu femme fatale v sebevědomou a zralou ženu skrze osobnost této herečky. 
„Acting is from your soul,“ řekla Stone, „modeling is from your ego.“  Kampaň byla realizována v době přechodového roku, během příprav nového kreativního ředitele Miguela Castra Freitase a nafotil ji slovenský fotograf Braňo Šimončík, který spolupracuje také s tuzemskou edicí Harper’s Bazaaru.

3. Alaïa

Nejnovější letní kampaň značky Alaïa Spring se jmenuje Archetypes a účinkují v ní modelky Anok Yai a Binx Walton. Fotil ji renomovaný Tyrone Lebon na jihu Francie, na místě, kde se chcete v létě také ocitnout. Postmoderní krása, architektonické linie, léto jako stav mysli. Plavky, spiralcut sukně a typické struktury – klasický Alaïa rukopis a sochařský přístup ke střihu.

4. Loewe

Kolekce jaro a léto 2025 se v rámci těchto vizuálů přesunula do lehce surových a přirozených kulis přírody v Portugalsku. „Chtěli jsme vytvořit kolekci, která je opravdová – módu, která není jen pro přehlídková mola, ale pro skutečný život. Oslavujeme řemeslo, ale také lehkost, kterou dnes všichni hledáme. Prostředí kampaně je stejně důležité jako samotné oblečení – příroda a autentičnost jsou neoddělitelné,“ komentoval kampaň bývalý kreativní ředitel značky Jonathan Anderson. Atmosféra fotek přináší do módy svěží (horský) vítr, a to doslovně.

5. Skims x Roberto Cavalli

Limitovaná edice této spolupráce je doprovázena podmanivou kampaní, kterou má na svědomí fotografka a režisérka Nadia Lee Cohen. Ta je známá svým filmovým přístupem k fotografii, ve kterém kombinuje surrealistické prvky s retro estetikou. Zde zachycuje Kim Kardashian a její matku Kris Jenner v situacích, které připomínají scénky z italských filmů 70. a 80. let. Od odpočinku u bazénu po přípravu snídaně v domácím prostředí – s nadsázkou a humorem i typickým hravým a ironickým nádechem. Kampaň se odehrává na plážích Eleuthera na Bahamách a k vidění jsou tu kaftany a šátky s ikonickými potisky jako Tiger Face, Light Zebra a Fagianella.

Lucie Tomišková

Jak řekla Miuccia Prada: „Móda není něco, co existuje jen v šatech. Móda je na nebi, na ulici, móda má co do činění s tím, jak žijeme a co se děje.“

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu