Tato značka není pro staré: debut Pharrella Williamse pro LV, Transformace francouzského domu na kulturní brand mladých self-made miliardářů je (úspěšně) ukončena.

Tato značka není pro staré: debut Pharrella Williamse pro LV

Transformace francouzského domu na kulturní brand mladých self-made miliardářů je (úspěšně) ukončena.
Oli Egler
——
21. června 2023

Foto: Imaxtree

Zatímco mnozí propadají zpět do minimalistických devadesátek pod novým krédem „quiet luxury“, nový kreativní ředitel LV – hudební producent Pharrell Williams – naopak o to více posiluje vizi francouzského domu coby na dálku rozpoznatelné uniformy „bohatých a slavných“. Megalomanská produkce na mostě Pont Neuf v Paříži zastavila chod celého města, do něhož přiletěl crème de la crème módního a především zábavního průmyslu. Přítomnost Rihanny (která se mimochodem nedávno stala tváří nové kampaně), Jay-Z nebo Kim Kardashian signalizovala, že je transformace LV coby nového „celebrity brandu“ úspěšně zakončena.  Zdá se, že asimilace francouzského domu do „kulturní značky“, jako je Nike, Starbucks nebo Apple, vedení nevadí, a naopak to vítá. Odtržení od módy a absolutní ponoření se do jazyka mladých miliardářů je to, jak se nyní brand prezentuje.

Stejně jako Ye ve sve módní tvorbě i Williams používá reference a odkazy, které tentokrát byly poctou jemu samotnému. Kolekce totiž kromě jeho osobních poznávacích znamení (jako například masivních manspurses) obsahovala všechny jeho slavné kusy vytvořené v rámci předešlých spoluprací. Příkladem toho je nová LV podoba jeho slavného Princess Anne High School Drumline Letterman Jacket, představující Williamsův odkaz v hudebním průmyslu. Originál této bundy byl mimochodem nedávno vydražen za skoro 9 tisíc dolarů.

Kožené křiváky nesly nápis Pupil King, odkazující na jeho motto „věčného učně, učně krále“,  jak řekl v nedávném interview pro Complex.  Nesměl pochopitelně chybět ani LV skateboard vycházející z jeho středoškolské přezdívky Skateboard P, pod kterou byl umělec nějakou dobu znám v hudebním průmyslu.  Masivní logomanie odmítající „to trochu ztlumit“ připomínala estetiku Dappera Dana, který tvořil do očí bijící napodobeniny luxusních kusů pro hip-hop komunitu, kde loga značek byla viditelná i z oběžné dráhy.  Pixelový motiv napříč kolekcí zas evokoval tvorbu JW Andersona, který byl také mezi hosty. 
Maximalismus v podání nového kreativního ředitele se tak primárně soustřdil na IT kusy, které byly stylisticky skombinovány do absolutní dokonalost. Menswear je opravdu novým bodem módních inovací. Zda-li však tento ojediněný ohňostroj velkoleposti stačí domu pro udržení se na piedestalu se dozvíme již brzo. Jedno je však jasné – touto kolekcí se brand explicitně oddělil od představy „demokratické mody“, a nasedl na vlak VIP exkluzivity.  

Oli Egler

Tři věci, které ji nikdy nepřestanou fascinovat, jsou módní historie, kultovní filmy a to, jak někdo může přežít jediný den na bezkofeinové kávě.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu