Tajná mise Chanel v Cannes: Co se děje za oponou nejslavnějšího festivalu?

Když se řekne Chanel v Cannes, každý si představí slavné herečky v ikonických róbách na červeném koberci. Jenže málokdo ví, že značka Chanel je už dávno mnohem víc než jen módní doprovod festivalu. Proč tiše financuje filmy, pomáhá s kostýmy a jak ovlivňuje kariéry největších hvězd současného filmu?
Josef Šlaich
——
18. května 2025

Foto: Profimedia

Každý rok na filmovém festivalu v Cannes zazáří ikonické šaty od Chanel na nejslavnějších herečkách světa. Ale za touto blyštivou fasádou se skrývá mnohem komplexnější strategie, kterou módní svět zatím nechává téměř bez povšimnutí. Značka Chanel se totiž už několik let nenápadně a strategicky zapojuje do samotného jádra filmové produkce. Není to jen o šatech – je to o vlivu na svět filmu jako takový.

Tichá podpora filmových trháků

Na letošním festivalu se značka Chanel přímo či nepřímo podílela na vzniku hned čtyř významných filmů. Prvním z nich je Nouvelle Vague režiséra Richarda Linklatera, který zachycuje natáčení kultovního snímku U konce s dechem od Jeana-Luca Godarda. Herečka Zoey Deutch, představující Jean Seberg, nosí doplňky přímo z kolekce Chanel, které značka pro film speciálně připravila.

Ještě výrazněji značka Chanel podporuje svou dlouholetou ambasadorku Kristen Stewart, která v Cannes debutuje jako režisérka se svým snímkem The Chronology of Water. Film bude uveden v prestižní sekci Un Certain Regard. Dalším titulem je film Les Aigles de la République, kde Chanel úzce spolupracoval s kostýmní výtvarnicí Virginie Montel, aby oblékl svou další ambasadorku Lynu Khoudri. Kromě toho Chanel podporuje i animovaný film Arco od francouzského režiséra Uga Bienvenua, jehož studio Remembers již dříve pro Chanel vytvořilo krátké filmy a kampaně.

Strategické spojenectví s filmovými hvězdami

Podpora Chanel v kinematografii jde daleko za hranice pouhé módní spolupráce. Už dříve značka podpořila například film Spencer s Kristen Stewart v hlavní roli nebo The End Joshuy Oppenheimera s Tildou Swinton. Za zmínku stojí i loňský snímek Little Girl Blue s Marion Cotillard, který Chanel významně podporoval v pozadí produkce, aniž by se tím veřejně příliš chlubil. Tato „tichá diplomacie“ značky Chanel se neomezuje jen na filmy. Chanel natáčí také speciální obsah pro významné filmové události, jako byl loňský rozhovor Catherine Deneuve a režiséra Christopha Honorého v Cannes, který později vyústil v hlubší spolupráci – Honoré dokonce navrhl scénografii loňské přehlídky Chanel Haute Couture.

Luxusní domy dobývají filmový svět

Chanel není jedinou luxusní značkou, která se výrazně zapojuje do filmového průmyslu. Saint Laurent Productions slaví úspěchy se snímky režisérů jako Jacques Audiard nebo David Cronenberg, zatímco skupina LVMH nedávno založila novou divizi 22 Montaigne Entertainment, která má propojit film s luxusními značkami jako Dior nebo Louis Vuitton. Artémis, společnost rodiny Pinaultových, zase získala většinový podíl v talentové agentuře CAA zastupující hvězdy, jako je Zendaya či Brad Pitt. Přesto zůstává spojení mezi značkou Chanel a festivalem v Cannes jedinečné. Není to jen o módě a celebritách – je to o hlubším vlivu na současný filmový průmysl, který značka Chanel formuje nenápadně, ale s nezanedbatelným dopadem. Červený koberec je jen špičkou ledovce. Skutečný příběh se odehrává mnohem hlouběji.

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu