Schiaparelli FW2023: moderní aristokratka

Roseberry představil svou vizi každodenního luxusu tak, jak jej kdysi definovala sama italská aristokratka. Minimalistické siluety s masivními šperky, dekorativními elementy a turbany.
Oli Egler
——
4. března 2023

Foto: Maison Schiaparelli

Již vloni, když se spekulovalo o tom, jak bude vypadat nová kapitola slavného domu Schiaparelli v rámci Ready-To-Wear, kreativní ředitel domu Daniel Roseberry otevřeně prohlašoval, že se od svého nástupu připravoval právě na tento okamžik. Jednalo se o bravurní strategii, kterou v minulosti již používal Karl Lagerfeld v rámci Chanel a z které do určité míry stále těží Maria Grazia Chiuri pro Dior – síla odkazu zakladatele.

Před Roseberrym a jeho grandiózním vzkříšením domu si mnozí ani jméno největší sokyně Chanel nepamatovali. Nevěděli ani o tom, že dům již v minulosti vedli Christian Lacroix, Marco Zanini nebo Bertrand Guyon – přičemž se ani jednomu nepodařilo navrátit domu bývalou slávu ani se zdaleka přiblížit kreativní genialitě zakladatelky, Else Schiaparelli.
Duch této vskutku unikátní vizionářky, která jako první začala používat vnější zipy, novinový print a kamufláž, spolupracovat s umělci na bázi kolaborací nebo také tvořit kolekce pod konkrétní tematikou, díky Roseberryho kolekci znovu ožil… Šokování sice bylo velmi důležitým aspektem její haute couture tvorby, avšak snaha nosit něco nevšedního a nesmírně elegantního každý den pro ni byla stejně důležitá.
„Casual luxus“ tak v podání Roseberryho vypadal jako dokonale sehraná symfonie casual a couture prvků v černé, bílé a hnědé. Sen expertů na etiketu i módních historiků. Minimalistické siluety domu stačilo přetvořit na „statement“ kusy pomocí detailů jako masivních knoflíků, pozlacených částí těla nebo imitace orangutaní srsti (jejichž kontext nám Roseberry tolikrát vysvětlil v rámci haute couture kolekcí). Ready-to-wear od Schiaparelli je každodenní glam – to podtrhával i přísný styling, kdy každý element hrál samostatnou roli. Masivní náušnice ve formě ústřic, puffer kabáty vyzdvihující „péřovky“ o úroveň výše i to, že neexistuje #badhairday. Od toho jsou zde čelenky a turbany.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu