Rapper, country hvězda a teď návrhář: Post Malone chystá vlastní módní značku v Paříži

Ještě před několika lety byl Post Malone zosobněním trapové generace – jeho hity se staly soundtrackem prvních jízd autem, nočních boomerangů na instagramu i maturitních oslav. Dnes je z něj country zpěvák v kovbojských botách, tvář kampaně Skims a nyní i aspirující návrhář, který se chystá představit svou značku na pařížském fashion weeku.
Josef Šlaich
——
23. srpna 2025

Post Malone se během několika let dokázal proměnit způsobem, jaký se v popkultuře nevidí často. Zpěvák, jehož trapové skladby jako Congratulations či Rockstar dominovaly žebříčkům, postupně odložil copánky, které mu často bývaly vyčítány jako kulturní apropriace, omezil bouřlivý životní styl spojený s alkoholem a přijal novou identitu country umělce. Jeho současná estetika staví na obrazu moderního kovboje, tedy kovbojské boty, klobouk, rybaření, jízda na koni nebo štípání dřeva tvoří součást jeho veřejné persony. Doplněná o spolupráci s Taylor Swift či Beyoncé a o nově nalezený důraz na zdravější životní styl – působí tato proměna nejen radikálně, ale také překvapivě autenticky.

To, co odlišuje zpěváka od jiných hvězd, které se snažily využít momentální trendy, je konzistence. Jeho hlas vždy obsahoval přirozený country „twang“ a už v rapové éře se v jeho hudbě objevovaly prvky rocku a folku. Z tohoto pohledu tedy není jeho přerod do country náhlým manévrem, ale spíše postupným vyústěním dlouhodobě přítomných motivů. Analytici upozorňují, že v době, kdy country zažívá kulturní renesanci a kdy se na vlně „Americany“ snaží svézt celá řada umělců, působí Post Malone odlišně právě díky tomu, že jeho posun vnímáme jako organický a nevyumělkovaný.

Potřebuje módní průmysl další celebrity brand?

Zatímco hudební transformace byla přijata s překvapivou lehkostí, jeho vstup do módy přináší větší otazníky. Dosud byla jeho propojení s fashion světem omezena na spolupráce – od limitovaných kolekcí s Crocs až po partnerství s Harley-Davidson. Tyto projekty sice reflektovaly jeho osobní styl a veřejný obraz, ale nikdy se nejednalo o pokus vytvořit koherentní módní narativ. Vytvoření vlastní značky, navíc představené na jedné z největších módních scén světa, vyžaduje víc než jen slavné jméno. Potřebuje jasný rukopis, vizi, schopnost vyprávět příběh napříč sezónami a hlavně vytvořit estetické kódy, které obstojí i bez celebrity efektu.

Módní průmysl je v posledních letech doslova zaplaven projekty celebrit. Kanye West, Pharrell Williams či A$AP Rocky se v módě etablovali proto, že jejich vztah k ní byl součástí identity od samého počátku. Jejich estetika byla vždy neoddělitelně propojena s jejich hudbou a kulturou, kterou reprezentovali. U Post Malone však podobná organická vazba není tak zřetelná. Kritici mu už během rapové éry vyčítali povrchní přejímání kulturních symbolů, a hrozí, že debut vlastní značky tyto hlasy znovu oživí. Pokud se jeho kolekce ukáže jako pouhá PR součást evropského turné, stane se z ní jen další položka v dlouhém seznamu celebritních experimentů.

Debut na pařížském fashion weeku tak bude zásadním testem. Bude kolekce Austin Post působit jako další merch s vyšší cenovkou, nebo nabídne skutečný tvůrčí jazyk? Může se stát, že Post Malone překvapí a vytvoří značku, která si dokáže vybudovat dlouhodobé místo vedle jmen jako Matthieu Blazy v Bottega Veneta nebo Demna v Gucci. Stejně tak je možné, že se jeho pokus zapíše jen jako epizodní moment v kariéře umělce, který dokázal mistrně využít mediální pozornost, ale nenabídl nic trvalého.

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu