Připraveni na sjezdovku i après-ski aktivity? Tyhle značky byste měli znát

Připraveni na sjezdovku i après-ski aktivity? Tyhle značky byste měli znát

Fashion redaktorka Lucie Tomišková představuje nejslavnější značky pro horské fashionisty.
Lucie Tomišková
——
11. listopadu 2024

Toto: archiv značek

Sezona nejžhavějších novinek z lyžařských kolekcí začala, a pokud nechcete čekat a máte v plánu ukořistit nějaký z aktuálních kousků těch nejprestižnějších zimních značek, je na čase se porozhlédnout a zahájit organizaci letošních dobrodružství na zasněžených svazích.

Lyžařské a après-ski oblečení prošlo v poslední době velkou modernizací – do hry se zapojují pravidelně i nejluxusnější módní domy a návrháři. Kvalitní technologie nevyjímaje. Kdysi platilo, že zimní sportovní výbavě dominovaly ryze sportovní značky se zavedenou dlouhodobou reputací. To samozřejmě dává smysl vzhledem k očekávání té nejvyšší technologické znalosti, zkušenosti a odolnosti, a tak zde po dlouhou dobu nebyl prostor ani poptávka pro módu v pravém slova smyslu. Nicméně i tady byla stanovena nová meta a udržet si ten nejvyšší možný styl, na kterém vám záleží v každodenních situacích, je nyní možné i na sjezdovkách a vrcholcích hor.

Své lyžařské kolekce teď pravidelně uvádějí luxusní módní domy, jako je Dior, Louis Vuitton, Prada a další. Třeba Miu Miu nebo Gucci x North Face několik sezon zpátky strhly takovou menší módní lavinu. Na výběr je ale spousta estetických klíčů, jakými se můžete po stylové cestě vydat.  Je vám blízká rustikálnější romantika 70. let, neutrální hřejivé hygge, hravost 80. let, špetka vesmírné kuráže?
Zde je výběr z těch nejlepších značek, které aktuální trh nabízí a které spojují sport s maximální dávkou stylu.

Fusalp

Brand byl založen dvěma krejčími a fanoušky lyžování z francouzského města Annecy v roce 1972. Název je zkratkou pro „fuseau from the Alps“ – neboli pocta zdejším nejoblíbenějším kalhotám na lyžování umožňujícím flexibilitu. Popularita značky vzrostla poté, co olympijští šampioni v lyžování nosili její oblečení. 

Cordova

Label pojmenovaný po aljašském městě vznikl v roce 2014. Jeho mise spočívá v kombinaci krásy, dobrodružství a nadčasovosti. Letošní edice nabízí kombinaci elegantních siluet připomínajících ikonicky známou estetiku a překrásně klidnou paletu barev. Nově ji u nás do svého portfolia značek zařadí i David Sport.

Fusalp / Cordoba

Goldbergh

Nizozemská značka produkující od roku 2009 sídlí v Amsterdamu a klade důraz na řemeslnou zručnost, inovace a detaily. Kombinuje odvážnější vzhled a prvotřídní funkčnost pro milovnice módy. Založily ji Sandra Peet, jež měla dlouholeté zkušenosti z módního průmyslu a Leontine van Geffen-Lamers, která se předtím soustředila na sportovní oblečení. Letos jejich model oblékla například Camille pro scény z hor v seriálu Emily in Paris. Typická je napřklad bunda Bombardino. U nás pořídíte v David Sportu.

Goldberg

Sportalm

Společnost s dlouholetou tradicí vznikla v roce 1963 jako rodinná firma v rakouském Kitzbühelu, jehož se stala i synonymem. Spojení vysokého standardu, tradice a kvality drží do posledního slova i v nejnovějších řadách, které se rozrostly i o další lifestylové edice.

Sportalm

Perfect Moment

Zde mají smysl pro módu i zábavu. Najdete u nich typické svetry jako „z Aspenu“, zkrátka milovaný retro vzhled připomínající romantické chvíle na horské chatě. Značka byla přitom uvedena teprve v roce 2017 lyžařským závodníkem a dokumentaristou Thierry Donardem. Základní výbavou jsou grafické motivy, hvězdy, kostka a a merino roláky s nápisy jako „Ski“, „Piste“ a „Après“.

Perfect moment

Chanel - Coco Neige

Ležérní vzhled 70.let se v pojetí lyžařské módy módního domu Chanel samozřejmě potkává i s dokonalou technickou stránkou. Najdete tu světlé krémové odstíny, pleteniny, luxusní textury nebo typické kamélie. Samozřejmostí je klasické prošívání jako neochvějný pocit luxusu a elegance.

Chanel _ Coco Niege

Ienki Ienki

Další z adeptů, který vznikl z kombinace vášně pro módu a sport. Za zrodem tohoto novodobého fenoménu (2016) stojí ukrajinský módní návrhář Dima Levenko. Coby hrdost a pocta vlastním kořenům coby potomka kmene Evenki, jedné z největších domorodých skupin severní Sibiře. Soustředí se na udržitelný přístup ve výrobě, velmi aktuální a unikátní styl i tradici. Výrazný design si oblíbily celebrity a mezi nejznámější modely patří bunda Michelin nebo prošívané kalhoty.

Moncler

Italsko-francouzská luxusní značka byla založena roku 1952 a svůj název nese podle svého rodného francouzského města Monestier-de-Clermont. Původně se soustředila především na výrobu spacáků a stanů či pracovního oblečení a v Evropě patřila mezi průkopníky ve výrobě péřových bund. V 80.letech se značka stala symbolem luxusu a ochrany proti chladu. V roce 2003 se ke značce připojil Remo Ruffini a společnost významně revitalizoval svým přístupem přímo napojeným na vysokou módu. V roce 2018 byl například spušťen koncept Moncler Genius spočívající v sérii spoluprací s různými módními návrháři a umělci.

Ieniki Ieniki Monclear

Bogner

Jedna z historicky nejoblíbenějších značek vznikla již v roce 1932. Její zakladatel byl olympijský lyžař Willy Bogner. Zajímavé je, že v 60.letech natočil a produkoval několik akčních scén ve filmech s Jamesem Bondem, což pomohlo zvýšit popularitu značky. K úspěchu později přispěla také manželka - vizionářka a průkopnice této disciplíny Maria Bogner, která z Bogner udělala módní fenomén. Symbol kvality, luxusu i sportovní elegance.

Bogner

We Norwegians

 „Jsme Norové“ byla založena norskou designérkou Tove Grane. Soustředí se především na základní pletené teplé vrstvy s nadčasovým vzhledem. Výhradně z vlny a či dalších přírodních materiálů. Opticky hřejivé motivy jsou kombinací moderních základů a tradičních norských vzorů.

We Norwegians

Fendi

Od uvedení lyžařské kolekce v roce 2016 se Fendi i nadále specializují na sjezdové i après-ski oblečení. Jednotlivé řady propojuje typický monogramový potisk, sofistikovaný vzhled či barvy.

Fendi

Lucie Tomišková

Jak řekla Miuccia Prada: „Móda není něco, co existuje jen v šatech. Móda je na nebi, na ulici, móda má co do činění s tím, jak žijeme a co se děje.“

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu