Podle Schiaparelli, ready-to-wear je nový couture

Není nemožné jednou kolekcí nastavit laťku vysoko, ale je již nadmíru složité ji udržet po následující sezóny. Danielu Roseberrymu se proto podařilo nemožné – nejenže se při každé jeho kolekci tají dech, ale navíc vždy přichází s nějakou technickou inovací.
Oli Egler
——
6. října 2025

Foto: Spotlight

Objevování nových technik a experimenty v oblasti řemesla a střihů byly sice většinou doménou haute couture, Roseberry nicméně tento rozdíl mezi disciplínami úspěšně vyrovnává. A to i na estetické bázi. Reinterpretace roztrhaných šatů z roku 1938, kde byly „otrhané“ kusy jen malovaným printem na hedvábí, přinesla šaty opravdu roztrhané. Roseberryho šaty byly skutečné výstřihy na žerzeji, křišťálové a kovové síťovině a mušelínové tkanině, což je o několik úrovní výše. Kromě plisé šatů s cut outs, skrze které provlékl páskové řetízky, se také poprvé pustil do šikmého střihu (bias cut), z nichž vytvořil hedvábné, průhledné kostýmy a úplné šaty.

Třešničkou na dortu pak byly ledkové náhrdelníky a náušnice, které v temném sále působily skoro jako svatozář, a samozřejmě sukňový kostým, který vytvořil z tisíců štětců.

Oli Egler

Tři věci, které ji nikdy nepřestanou fascinovat, jsou módní historie, kultovní filmy a to, jak někdo může přežít jediný den na bezkofeinové kávě.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu