Daniel Roseberry se pro novou kolekci Schiaparelli soustředil na aplikaci mužských archetypů do ženského šatníku – coby fantazii o tom, co by se stalo, kdyby na Zemi zůstaly jen ženy. Jaké aspekty maskulinního šatníku by si (dobrovolně) vybraly?
Coby správný Texasan nemohl opomenout cowboy estetiku – pásky s velkými přezkami, kožené kalhoty oblečené s bílým tílkem, power ramena a denimové bombery. Na jeho lavírování mezi světy couture a ready-to-wear si postupně začínáme zvykat, čímž se mu ztěžuje úkol držet laťku, ale zároveň pomáhá navracet glam do běžné řeči.
Snad ještě důležitější novinkou domu Schiaparelli nebyla ani tak nová kolekce, jako informace o tom, že se chystá návrat nejslavnějšího parfému domu, kterým trumfl i samotnou Chanel. A lahvička parfému byla ještě důležitější než samotná vůně – flakon s ženským torzem (kterým se následně inspiroval Jean Paul Gaultier) byl vytvořen přesně podle těla sexsymbolu své doby – Mae West. Schválně, jestli Schiaparelli opět trumfne Chanel…
Dům Balenciaga tentokrát představil o trochu jiné kafe než to, na co jsme zvyklí. Éra sociálního experimentu končí – přichází Demna 2.0. Ten se již zaměřuje na to, jak vytvořit dokonalý oblek, na jeho dekonstrukci a společenskou symboliku vůbec – součást kodexu ztělesňující dva odlišné postoje (nebo dvojí metr).
Nezapomněl však ani zde na archivy – stříbrná parka pocházela z kolekce roku 1951 a mikina s kapuci molleton kopírovala svatební šaty z roku 1967. Kašmírové kabáty a business kostýmy – to vše bylo pro „starší“ publikum, toužící po více sofistikovaných kusech domu, které Demna implementuje do kolekcí stále více. Nemohl však chybět sportswear – teplákové soupravy pro „zlaté medailisty“, fitness tílka a bombery… A letos se k nim přidaly korzetové péřovky a kožené bundy, plyšové mini a šaty-plavky.
V kolekci byla zároveň představena nejnovější kolaborace domu se značkou Puma – Speedcats Ultrasoft s (jak jinak než) poničeným vzhledem.
I když kolekce Louis Vuitton málokdy potřebují příběh, Nicolas Ghesquière se tentokrát inspiroval ne jedním, ale celou řadou, a to s jediným elementem, pojícím je všechny dohromady – cestou vlakem. A i když prý v oblečení nemáme hledat konkrétní reference ze slavných filmů, určitě zde najdeme Marilyn Monroe, Sherlocka Holmese nebo aristokratky z Orient Express. Mišmaš odlišných stylů byl záměrem kreativního ředitele, který každý look vytvořil skoro jako samostatnou postavu s vlastním výchozím a cílovým bodem – od víkendové návštěvy rodičů přes (ne)plánovaný business trip až po každodenní cesty domů.
V Chanel je zatím období mezičasu nebo spíše ticha před bouří. Matthieu Blazy je teprve v přípravách svého grandiózního debutu, a kreativní tým – trénovaný jak Viard, tak samotným Lagerfeldem – má zcela volné ruce.
Otázku, nakolikrát se dá předělat tvídový kostým, jsme si kladli již několikrát (respektive, klademe si ji každou sezónu, jelikož se jedná o komerčně nejúspěšnější a nejslavnější dědictví domu). A ani tato kolekce nebyla výjimkou. Svěžím vánkem však byl manšestrový kostým, aranský svetr a denimové sety. I práce s tylem a velké mašle coby žaboty (které díky Chloé vídáme stále častěji) byla příjemným osvěžením. Na chvíli tak kolektiv in-house návrhářů převzal kormidlo, teď už však Chanel čeká zcela nová kapitola…