Skoro jako pokračování jeho loňské kolekce, Marc Jacobs nás opět trochu vytrhl z reality a posadil nás s jednosměrnou jízdenkou na vlak do svého Marclandu plného panenek a princezen, a to těch kreslených i reálných.
Nadsazené proporce, teatrální estetika a hlavně kinematografické odkazy – byly zde šaty a lodičky inspirované Minnie Mouse, kostým Olive Oyl z Popeye (Pepek námořník), a to vše doplňoval i „animovaný“ make-up v podobě barevných stínů ve stylu Jessicy Rabbit.
Kolekci otevíraly šaty a sandály à la Marilyn Monroe z filmu The Seven Year Itch (Slaměný vdovec) a krajkové kusy připomínaly ty ze snímku The Prince and the Showgirl (Princ a tanečnice). Nechyběly Disney princezny (Belle, Šípková Růženka a možná i Elsa z Frozen) a prostor dostaly i „Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini“ – jako odkaz na singl z roku 1960. Byla zde dokonce variace ažurových šatů, v nichž Kate Moss uzavírala přehlídku Marca Jacobse v roce 2011, kdy byl ještě kreativním ředitelem domu Louis Vuitton.
Byť kolekce esteticky navazovala na tu předchozí, působila tato více eskapicky a méně vážně. Zcela zmizelo echo punku, noir avantgardy i geniálně vyváženého balancu mezi sofistikovaností a nadsázkou, a místo nich přišla popkulturní satira, tolik podobná tvorbě jeho kolegů Jeremyho Scotta a JW Andersona.
Jacobse už normálnost zkrátka nudí – stačí se podívat na jeho nehty, které se staly poslední dobou jeho největší obsesí, a hned pochopíte, odkud vítr vane. Joe Period (jak kolekci nazval) inklinuje k tzv. camp estetice – okázalým, či spíše zcela přehnaným formám, barvám a detailům, zatímco sám designér ji popisuje jako manifestaci vnitřní autenticity každého z nás.
Možná, jak říkal Alexander McQueen, je móda prostě jen móda a neměli bychom ji brát moc vážně. Stačí, když přináší radost… #WhyTFNot