Celine is back, baby! S novým kreativním ředitelem se dům vrací v celé kráse – kromě toho, že se konala přehlídka v samotném sídle, zde také byl prostor pro novináře (které Hedi Slimane v rámci pozvánek zohledňoval až na posledním místě).
Éra Phoebe Philo dala domu v minulosti jasnou estetiku, definující power dressing moderní ženy. Tento styl se stal oním „cerulean blue“, jak by řekla Miranda Priestly z The Devil Wears Prada – její minimalistická estetika s nádechem avantgardy, nespočtem IT kusů a nevšedními kampaněmi posunula womenswear novým směrem. Pod nástupcem Philo, Hedim Slimanem, dosáhla zas značka rekordního růstu tržeb (také díky rozšíření sortimentu o pánské oblečení a vůně) a Slimane představil její rockovější a mladistvější podobu, která rezonovala s novou zákaznickou základnou a naopak mladší generací.
Michael Rider nabídl pohled kupředu skrze retro nostalgii, kterou prezentoval jako nadčasový eklektismus… skoro jako by balancoval na rozhraní personálního stylu a ultra trendy stylingu.
Jak je již tradicí, první kolekce nového designéra má na jednu stranu vzdát hold kódům domu skrze reference a reinterpretace archivů, na stranu druhou nabídnout co nejčistší vizi toho, „co dům pod novým vedením čeká“.
Americký návrhář tak představil fúzi několika stylů – stylů, které si osvojil během práce s největšími esy branže. Bylo zde trochu Americana (který si osvojil v Ralph Lauren), pařížská ležérnost skinny kalhot a objemných ramen (od Nicolase Ghesquièra v době jeho působení v Balenciaga), ale i moderní minimalismus Philo (pod kterou působil deset let přímo v Celine).
Mezi těmito velmi různorodými světy vytvořil Rider harmonickou provázanost, která nabídla něco nového a již na první pohled vzrušujícího. Různé elementy spojené do jednoho celku nabídly svěží pohled na styling (skinny legíny a oversize saka, boxerské boty a baggy pants), ale čeho jsme se nemohli nabažit, byly detaily – šperky, dekorativní elementy a doplňky!
Samozřejmě, že musel nabídnout ikonickou phantom a košíky. Duh! Prim ale tentokrát hrály masivní prsteny, klíčenky a tzv. charms (které mimochodem pokrývaly celý jeden rukáv koženého bomberu!), nepřehlédnutelné brože, velké náramky, statement pásky a pochopitelně šátky, které se z doplňku proměnily na nedílnou součást stylingu. Takže se připravte na šátkovou záplavu micro trendů na sítích už teď.