MBPFW day III. studenti podruhé a Mean girls Vandy Jandy

Z nuly na sto za pouhých šest hodin
Oli Egler
——
6. září 2022

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

Své práce v rámci kolekce UMPRUM letos prezentovalo celkem 14 návrhářů. Jména některých z nich jsou návštěvníkům předchozích ročníků MBPFW velmi dobře známa. Alexandra Gnidiaková, Valerie Jurčíková, Valerie Vrbová nebo Jan Smejkal již nejednou předváděli v rámci akce a Tobias Schubert spolu s Tomášem Němcem měli letos svou samostatnou přehlídku. Povědomě znělo i jméno Jaroslava Vícha, který je jedním z několika tvůrců stojících za značkou JARDA PRAHA, mezi nimiž je i Anna Ryšánková. Magdaléna Rajnohová, Júlia Sadloňová nebo Vojtěch Bašta byli součástí minulé přehlídky ilustrující české báje a pověsti, jména Valerie Vrbové, Barbory Kotěšovcové nebo Hany Valtové budou mnozí znát díky akci WE'RE NEXT. Novou krví byla letos Kristýna Lovas Šenkýřová, která už ale má svou vlastní značku, pod kterou prodává oděvy i obuv. Jako letošní inspirace posloužila studentům Francie – zdá se nevyčerpatelná studna, kterou každý ze studentů pojal jinak. Od krvavé francouzské revoluce přes odkaz Moulin Rouge, příběh vzniku parfému až po odkaz legendárních osobností jako mima Jeana-Babtiste Debureaua nebo spisovatelky Sidonie Gabriel zvané „Colette“. 

Fenomén Vandy Jandy opět zafungoval. To, že bude zcela plný sál, jsme věděli již od začátku, ale to, že se zaplní tribuny, které zůstaly prázdné i na Jakuba Polanku – to už je co říct. Na poslední přehlídku se štvanický skatepark ponořil do růžové obsese a nebylo cesty zpět. Avšak nic nového pro fashionweekové štamgasty. Koneckonců, přehlídka se ani tak nedělá pro nás, jakožto pro věrné fanoušky návrhářky, kteří dvakrát ročně zaplaví jakýkoliv prostor k prasknutí. Sedíc jako černá vrána uprostřed hejna plameňáků a snažíc si uvědomit, zda jsem se náhodou nezapomněla podívat na dress code, mi to najednou došlo. Celá podstata brandu v jedné větě „On Wednesdays we wear pink“. Tohle je onen hypnotizující efekt Mean girls (Protivný sprostý holky z roku 2004), kdy u „populárního stolu“ chce sedět každá, a jedinou možností, jak být součástí toho všeho, je zřejmě nasadit tylové šaty s (mimochodem velmi pečlivou) výšivkou a pouze sledovat růžovou auru v praxi. Třpytivému tvídu a květovanému overalu à la Kim K na Met Gala z roku 2013 chyběla k naprosté dokonalosti už jen Christine Quinn.

Oli Egler

Tři věci, které ji nikdy nepřestanou fascinovat, jsou módní historie, kultovní filmy a to, jak někdo může přežít jediný den na bezkofeinové kávě.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu