Lost & Found: Perwoll představil netradiční kolekci The Reclaimed Collection na Copenhagen Fashion Week 2025

Zapomenuté kufry, nalezený styl. Na letošním týdnu módy v Kodani se Perwoll postaral o jednu z nejdiskutovanějších přehlídek – a to bez jediného kusu nové látky.
komerční článek
——
20. srpna 2025

Foto: Perwoll

V době, kdy se móda mění rychleji než počasí a (nejen) přehlídková mola přetékají novými kolekcemi, přišel Perwoll se zajímavým konceptem: Co když budoucnost stylu neleží v tom, co je nové – ale v tom, co bylo zapomenuto?

Na Copenhagen Fashion Week 2025 uvedla značka The Reclaimed Collection – přehlídku sestavenou výhradně z oblečení nalezeného v nevyzvednutých zavazadlech. Vizuálně působivá kolekce vznikla pod kreativní taktovkou „udržitelné stylistky“ a ředitelky módy Perwollu, Victorie Lee, která dokázala z doslova ztraceného materiálu vytvořit esteticky vytříbený soubor looků v odstínech bílé, béžové a černé.

Runway v letištním hangáru: kde styl potkává realitu

Celá akce se odehrála na výjimečném a tematicky odpovídajícím místě – v bývalém leteckém hangáru s výhledem na přistávací dráhy kodaňského letiště. Prostředí podtrhlo téma znovuobjevení, transformace a návratu ke kořenům módy – k řemeslné práci, péči o detaily a schopnosti vidět krásu tam, kde ji ostatní přehlížejí.

Každý outfit vznikl z pre-loved kousků, které byly ošetřeny pomocí Perwoll Triple Renew technologie – inovativního složení navrženého tak, aby obnovilo barvy, vyhladilo vlákna a minimalizovalo žmolkování. Efekt? Oblečení, které bylo kdysi zapomenuto na dně kufru, nyní vypadalo jako čerstvě přivezené z módního showroomu.

Ztraceno a nalezeno: nová kapitola módní odpovědnosti

Za každým kouskem z The Reclaimed Collection stojí nejen estetická proměna, ale i silné poselství: móda nemusí být jednorázová. Každý rok se na světových letištích ztratí přes 36 milionů zavazadel – z toho 1,8 milionu už nikdy nikdo nevyzvedne. To znamená přibližně 27 milionů kusů oblečení, které by jinak skončily na skládkách.

Perwoll tímto aktem znovu potvrzuje svou misi: prodlužovat životnost oblečení a redefinovat hodnotu toho, co už máme. Prostřednictvím #RethinkFashion iniciativy značka od roku 2018 inspiruje spotřebitele k uvědomělejšímu přístupu k šatní skříni – a letos dokazuje, že „staré“ rozhodně neznamená „méněcenné“.

Victoria Lee: kreativní síla za obnovou stylu 

Jako kreativní ředitelka módy Perwollu hraje Victoria Lee klíčovou roli v redefinici módního marketingu. Od svého nástupu v roce 2023 dbá na to, aby všechny kampaně značky stavěly výhradně na second-hand nebo znovuobjevených oděvech. „Styl nezačíná nákupem nového kusu – začíná pohledem, který vidí potenciál v tom, co už existuje,“ říká. „The Reclaimed Collection ukazuje, že pokud investujete péči, kreativitu a trochu lásky, můžete z obyčejného kusu vytvořit něco mimořádného.“

Víc než přehlídka: prostor pro interakci a inspiraci 

Přehlídka nebyla jen o kráse – byla také platformou pro vzdělávání. Návštěvníci si mohli vyzkoušet personalizaci vlastních lahví Perwoll, zúčastnit se živých ukázek výzkumu a vývoje a objevovat různé varianty prostředků určených pro bílé, černé i barevné prádlo. Perwoll tím ukazuje, že inovace nejsou pouze technologické, ale i kulturní. A co bude s oblečením po přehlídce? Kousky, které se na mole neobjevily, i ty, které oblékly modelky, poputují přes platformu Sellpy do rukou nových majitelů. Výtěžek z prodeje bude věnován organizaci Remake, která bojuje za klimatickou spravedlnost a lidská práva v módním průmyslu.

Perwoll + Rave Review: když se recyklace stává revolucí

Letos Perwoll navíc spolupořádá přehlídku ikonického švédského dua Rave Review, které už dlouho boří hranice mezi high fashion a recyklací. Jejich estetika a oddanost cirkulárnímu designu dokonale doplňují hodnoty, které Perwoll v rámci kolekce Reclaimed reprezentuje: „Nejudržitelnější outfit je ten, který již máte.“

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu