Lacoste po 92 letech mění své logo jako poctu Novaku Djokovi

Značka oslaví limitovanou kolekcí jednoho z největších tenistů všech dob, a to vizuální interpretací akronymu GOAT.
Alice Filatova
——
27. srpna 2025

Foto: Lacoste

Lacoste, francouzská značka s dědictvím sahajícím až do roku 1933, nám chce připomenout, že tradice a inovace mohou existovat v dokonalé harmonii. A co je k tomu potřeba? Odvážný symbol – a tentokrát místo krokodýla usedá na hrudi koza, symbol „absolutní velikosti“.

Lacoste tak skládá poctu jedné z největších osobností současného tenisu, Novaku Djokovićovi – a symbolické uznání jeho statusu „GOAT“ (zkratka pro Greatest Of All Time neboli Nejlepší ze všech). Kulturní hříčka se tentokrát stala doslovnou vizuální inspirací pro limitovanou kolekci sportovní značky.

Zkratka GOAT přesahuje svět sportu – již se ukotvila například ve světě filmu, kdy jí byla svými kolegy během natáčení snímku Don’t Look Up označována Meryl Streep. Kolegyně Jennifer Lawrence se podělila o zábavnou historku na show Grahama Nortona, když vyprávěla, jak Meryl během natáčení oslovovali GOAT – a herečka byla přesvědčena o tom, že ji označují za „starou kozu“.

Krokodýl – více než logo

Od jeho vzniku byl krokodýl víc než logo – byl to samostatný módní symbol. René Lacoste, jehož jméno se stalo symbolem preppy polokošill, byl kdysi přezdíván „The Crocodile“ – a tato legenda byla pečlivě proměněna v signaturu značky. Dnes Lacoste pokračuje v umělecké hře s image, aby přiměl svět znovu se zamyslet nad tím, co znamená být legendou.

Alice Filatova

Lifehacky slavných, dobré a zdravé jídlo a (kultovní) filmy jsou její hlavní obsesí, o kterou se ráda podělí s čtenářkami Harper’s Bazaar.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu