New online era is coming. Představujeme nový web HARPER'S BAZAAR

Jednu Gucci kabelku prosím, berete kryptoměny?

Ano, jelikož italská módní značka bude od konce měsíce přijímat platby v bitcoinech, ethereu, dogecoinu a dalších digitálních měnách.
Oli Egler
——
14. května 2022

Zdroj: Gucci

Klienti amerických maloobchodních prodejen budou od konce května moci platit za zboží v 10 různých kryptoměnách, a to včetně bitcoinu, etherea, dogecoinu a dalších stablecoinech navázaných na americkou měnu, uvedla ve středu značka. Pilotní program bude zpočátku omezen na maloobchodní prodejny v Miami, Los Angeles, New Yorku, Atlantě a Las Vegas.

Tento krok přichází v době, kdy se luxusní značky předhánějí v experimentování s nástroji propojenými s blockchainem a Metaverse, ve snaze prozkoumat tento nový prostor. Je to také dáno důvodem si co nejdříve osvojit trh Gen Z, jehož zástupci se pomalu přemisťují do virtuálních světů.
Jde o další expanzi domu Gucci – ten v únoru spojil síly se SUPERPLASTIC a vytvořil ultra-limitovanou sérii NFT s názvem SUPERGUCCI (groundbraking!). Jednalo se o skoro třícentimetrovou, bílou, keramickou sochu SuperJanky, potištěnou ikonickým floral printem italského brandu. Socha byla vytvořena kreativním ředitelem Gucci Alessandro Michele ve spolupráci s umělci Janky & Guccimon.
Gucci však není první značkou, která začala přijímat kryptoměny – prvenství musíme uznat návrháři Phillipu Pleinovi, který se k tomuto kroku odhodlal již v loňském létě, po čemž se prohlásil za „kryptokrále“.

Co tím brand vůbec sleduje? Snaží se o podnícení větších prodejů na americkém trhu, který je po pandemii pro značku klíčový. Italský gigant se sice již dokázal dostat zpět do před-pandemických čísel z roku 2019, avšak o prvenství v rámci nejžádanějších značek ho připravila Balenciaga. Mezitím mu na paty také šlapou konkurenti Louis Vuitton (z LVMH) nebo (stále) nezávislý Hermès.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu