Jednu Gucci kabelku prosím, berete kryptoměny?
Zdroj: Gucci
Zdroj: Gucci
Klienti amerických maloobchodních prodejen budou od konce května moci platit za zboží v 10 různých kryptoměnách, a to včetně bitcoinu, etherea, dogecoinu a dalších stablecoinech navázaných na americkou měnu, uvedla ve středu značka. Pilotní program bude zpočátku omezen na maloobchodní prodejny v Miami, Los Angeles, New Yorku, Atlantě a Las Vegas.
Tento krok přichází v době, kdy se luxusní značky předhánějí v experimentování s nástroji propojenými s blockchainem a Metaverse, ve snaze prozkoumat tento nový prostor. Je to také dáno důvodem si co nejdříve osvojit trh Gen Z, jehož zástupci se pomalu přemisťují do virtuálních světů.
Jde o další expanzi domu Gucci – ten v únoru spojil síly se SUPERPLASTIC a vytvořil ultra-limitovanou sérii NFT s názvem SUPERGUCCI (groundbraking!). Jednalo se o skoro třícentimetrovou, bílou, keramickou sochu SuperJanky, potištěnou ikonickým floral printem italského brandu. Socha byla vytvořena kreativním ředitelem Gucci Alessandro Michele ve spolupráci s umělci Janky & Guccimon.
Gucci však není první značkou, která začala přijímat kryptoměny – prvenství musíme uznat návrháři Phillipu Pleinovi, který se k tomuto kroku odhodlal již v loňském létě, po čemž se prohlásil za „kryptokrále“.
Co tím brand vůbec sleduje? Snaží se o podnícení větších prodejů na americkém trhu, který je po pandemii pro značku klíčový. Italský gigant se sice již dokázal dostat zpět do před-pandemických čísel z roku 2019, avšak o prvenství v rámci nejžádanějších značek ho připravila Balenciaga. Mezitím mu na paty také šlapou konkurenti Louis Vuitton (z LVMH) nebo (stále) nezávislý Hermès.