Akce prezentující aktuální kolekce absolventů ADO Zlín se letos poprvé konala v Praze. Devět bakalářských a tři magisterské práce pod vedením Kristýny Petříčkové a za podpory interních pedagožek Adriany Šatkové a Lenky Mičolové utvrdily své pevné postavení na půdě módního designu, a to jak po kreativní stránce, tak i v rámci technické zdatnosti. Mladí designéři nabídli různorodou paletu témat a konceptů inspirovaných uměním, (pop)kulturou, vizuálními prvky, ba i technologickými inovacemi zaměřenými na udržitelnost.

Ema Strnadová propojila eleganci a morbiditu do kolekce inspirované artovými hororovými sníky 20. století, stejně tak jako Zuzana Hliněná, která hledala vizuální paralely mezi leskem módní fotografie „heroine chic“ a tragickými příběhy My děti ze stanice ZOO.
Preppy style reinterpretovala Kateřina Šeichová, Pavel Mikliš převedl estetiku Studia 54 do moderního jazyka autorských pletenin a Anna Černá se (s magisterskou prací) nabídla phygital estetiku inspirovanou kultovní videohrou Grand Theft Auto.
Kulturou původních obyvatel Ameriky se nechala inspirovat Terezie Kožíková a tradici gobelínu zmapovala Rozálie Zervanová v dokonale moderním ready-to-wear.
Za speciální zmínku stojí i technicky bravurní práce Lindy Minarčíkové, která zkoumala puntík jako symbol i konstrukční prvek skrze různé textury a strukturální prvky, a také autorská kolekce Azii Muratové – ta se zaměřila na dialog evropské a japonské estetiky 18. století, kombinující moderní streetwear a stroze tradiční oděv.
V bakalářské práci Terezy Helánové hrály hlavní roli přírodní materiály – hedvábí, vlna a viskóza. Hvězdou kolekce byla bakteriální celulóza, použitá v přírodní i barvené podobě, kterou návrhářka vytvořila od A do Z.
Dvě magisterské práce již byly přehlídkou hotových brandů, nabízející niche ready-to-wear. Tatiana Motešická nabídla kolekci sleepwear a Alexandra Vlková vytvořila moderní leisure-wear mluvící jazykem mladé generace a nabízející uvolněné siluety, které kombinují prvky pracovního, sportovního a street oděvu.
Takřka všechny práce nabídly již ucelený, pragmatický ready-to-wear, kterému však nescházel ani mladý, avantgardní nádech, ani eskapistický element – tak kýžené a vysoce ceněné hodnoty u studentských prací.