Dior a (až moc) quiet haute couture

Dior a (až moc) quiet haute couture

Stává se vysoká krejčovina „ready-to-wear” pro novou, ultra bohatou elitu?
Oli Egler
——
25. ledna 2024

Foto: Spotlight

Maria Grazia Chiuri dovedla tuto sezónu tichý luxus vysoké krejčoviny do zcela nové roviny. Byť kolekce obsahovala dechberoucí róby s ručně vyšívanými květinami z hedvábných nití a korálků, většina kolekce se nesla v relativně strohém minimalismu – co do linií, barev i materiálů.

Hlavní roli hrálo hedvábné moaré v navy blue, červené a pískově béžové. V něm byly vyrobeny minimalistické róby v elegantních 50's siluetách, mezi nimiž (pochopitelně!) nemohl chybět bar jacket monsieura Diora. Zarazila však jejich kombinace s jednoduchými plisé sukněmi a vlněnými kalhotami. Not so couture. Není to poprvé, co přehlídce Chanel schází slavnostní element, i když několik favoritů budoucího červeného koberce zde můžeme najít – korzet z pštrosího peří nebo top z 3D bílých květin dodávaly překrásný, lyrický element příběhu kolekce. Což je také mnohdy cílem kreativní ředitelky – být vypravěčkou příběhu, který sama Chiuri vytvoří.

Co však opět překvapilo, byl trenčkot ve vší své syrovosti a minimalistické, až skoro ready-to-wear looky na začátku show. Jedná se tak o tendenci, kterou Chanel ukazuje již poněkolikáté – aspirace uzemnit haute couture do všední podoby, která rozděluje módní kritiky na dva tábory. Absolutní odklon od glamouru sice může být skvělým tahem, jak přilákat „new money” klienty, prahnoucí po vysoké krejčovině na denní bázi… Není ale jedním z klíčových aspektů haute couture jeho slavnostní charakter a unikátnost – nežli pouze a jenom cenová nedostupnost?

Oli Egler

Tři věci, které ji nikdy nepřestanou fascinovat, jsou módní historie, kultovní filmy a to, jak někdo může přežít jediný den na bezkofeinové kávě.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu