Děsivě krásná, nová Margiela

Pod rukama nového kreativního ředitele Glenna Martense dům Margiela získal temný, gotický nádech, přičemž návrhář vzdal hold jak zakladateli, tak svému předchůdci.
Oli Egler
——
12. července 2025

Foto: Spotlight

Glennu Martensovi by nejspíš jeho pozici záviděl málokdo – následovat Johna Galliana poté, co přinesl domu slávu a uznání široké veřejnosti (a největších celebrit současnosti), rozhodně není jednoduchý úkol.
Nový kreativní ředitel dostává možnost „vyčistit stůl“ a začít nanovo – (znovu)nalézt gró domu a představit jej v novém světle. Zkrátka reinterpretovat jeho vizuální jazyk po svém.
Zde má možná Martens výhodu – stejně jako sám zakladatel pochází z Belgie. Martens se tak mohl plně ponořit do svého „avantgardního já“ – ponurého, temného a mrazivě krásného.

V kolekci vzdal hold vlámským technikám výroby kožených tapet ze 17. století, řemeslnému zpracování závěsů a holandských květinových a „nature morte“. To vše za použití znovuvyužitelných zdrojů – jako třeba kožené biker bundy, které byly poznávacím znamením zakladatele domu. Mimochodem, z recyklovaných zdrojů byla vytvořena třetina couture kolekce.

Tylové plisé peří, malovaný denim, kožená křídla a celé looky vytvořené z recyklovaných šperků (kov, perly, korále aj.) byly naprosto dechberoucí, stejně tak jako práce s texturou a formami plastu. Nezapomněl však ani na korzety, čímž navázal na Artisanal koleci svého předchůdce, před kterým tak smekl klobouk.

Byť málokdo pochyboval o schopnostech Martense převzít kormidlo domu, nikdo nepředpokládal, že na svého předchůdce naváže s lehkostí, bez sebemenšího zaváhání a s takovým úspěchem…

Oli Egler

Tři věci, které ji nikdy nepřestanou fascinovat, jsou módní historie, kultovní filmy a to, jak někdo může přežít jediný den na bezkofeinové kávě.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu