Collab is the new black

Nejočekávanější módní kolaborace letošního roku? Yeeziaga, Disenchy nebo Just Jouez!
Oli Egler
——
20. května 2022

Zdroj: Jacquemus

Čeká nás (opět) velký rok ve jménu kolaborací světových značek. Po Fendace, Balmain & Barbie nebo druhé kapitole Gucci a The North Face se chystá velká řada novinek, které si rozhodně nesmíte nechat ujít.

Yeezy Gap Engineered by Balenciaga

Tuto kolaboraci s až příliš dlouhým názvem (s ohledem na to, že oba kreativní ředitelé vystupují odteď pouze pod křestním jménem) není třeba představovat. Vše začalo oznámením o „Kanyeho” spolupráci s Gap už v roce 2020 – o rok později později proběhl první drop. Loňský leden zahájil další kapitolu kolaborace. Bylo oficiálně změněno Yeezy Gap logo, čímž se ohlásila participace nového partnera – maestra „Demny”. Část nové kolekce přišla už měsíc nato a pochopitelně bez jakéhokoliv ohlášení. Nabídla lookbook mikin, bund, triček a džínů, přičemž na druhou část obsahující pulovry, tašky a obuv si fanoušci museli ještě počkat. Získávání informací o updatech tak připomíná sbírání chlebových #dropků z pohádky bratří Grimmů, jelikož veškeré novinky se k veřejnosti dostávají pouze skrze sociální sítě hudebníka nebo náhodné fotografie paparazzi.

Jen díky pečlivému sledování Kanyeho účtů bylo proto skrze jeho video „Life of the Party” z DONDA 2 zjištěno datum oficiálního pokračování Yeezy Gap Engineered by Balenciaga (ano, musela jsem to napsat celé). 25. května. It’s ON!

Jacquemus a Nike

I tentokrát sociální sítě sehrály roli veřejného hlasatele novinek a obeznámily světové fashionisty o zahájení jedné z nejzajímavějších kolaborací letošního roku. Francouzský návrhář Simon Porte Jacquemus se prý společně s Nike zaměří na reinterpretaci dámského sportovního oblečení. Kolekce bude propojovat kusy pro outdoorové aktivity a kurtové sporty v unisex formě. Stavebními kameny budou vintage ACG a tenisky Humara – prý návrhářovy oblíbené. Letní ready-to-wear tak bude primárně zaměřeno na pohodlí a všestrannost – přesně to, co při další vlně pandemie zcela určitě využijeme.Začátek online prodeje se plánuje již na 28. června roku 2022 a během léta následně kolekce poputuje i do světových prodejen Nike. Pokud tou dobou nebude již vyprodána.

Louis Vuitton a Yayoi Kusama Vol. 2

Sledovali jste přehlídku cruise kolekce francouzského domu v San Diegu dostatečně pozorně? Možná vám totiž unikly kabelky s velmi povědomým printem. Na tento malý teaser Nicolase Ghesquière znovu upozornila videa na instagramovém profilu domu Louis Vuitton, to oficiálně ohlásilo druhou kapitolu spolupráce s japonskou umělkyní Yayoi Kusamou. Kolaboraci se značka rozhodla symbolicky obnovit po deseti letech – tehdy jí Kusama propůjčila své puntíky pro velkou kolekci letních doplňků. Spolupráce byla tehdy propojena s retrospektivní výstavou umělkyně v newyorském Whitney Museu. Tentokrát se však můžeme těšit na více futuristické kusy, které tak budou vizuálně korespondovat s novou estetikou francouzského domu.

Disney x Givenchy

17. 5. 2022 byla oficiálně představena nová kolekce ve spolupráci dvou gigantů. Portfolio Disney se poslední dobou rozrůstá stále více směrem k Gen Z mládeži, která krom selfíček s Mickey Mousem a návštěvy „modrého hradu” navíc prahne po stylovém merchi. V minulosti jsme zaznamenali jejich spolupráci se značkami Aldo, Kate Spade, UNIQLO, adidas, Pandora i Zara. Stále větší potenciál však spatřuje v kolaboraci s luxusními domy, které tak nabízejí možnost cílit i na trh starších mileniálů – ti mají přece jenom k dispozici větší finanční možnosti. Skvělým příkladem je i Disneyho nejnovější collab s návrhářkou Stellou McCartney. Ten krom krásného designu láká i použitím organické bavlny a deadstock materiálů. #OfCourse!

Není to však poprvé, co luxusní značka Givenchy a zábavní konglomerát Disney spojují síly. Několik kusů (Disenchy? nebo Givsney?) jsme již mohli vidět v roce 2013. Tehdejší kreativní ředitel domu, Riccardo Tisci navrhl trička s potiskem Bambiho, která si rychle oblíbily celebrity jako Ella Fanning nebo Lily Collins, čímž se kus stal okamžitým hitem. Ve stejném duchu se drží i nová kapsulová kolekce – na stránkách domu tak najdete limitku triček a mikin s potiskem známých postaviček z pohádek 101 dalmatinů, Frozen nebo i retro Zajíce Oswalda.

Louis Vuitton x Nike Air Force 1 by Virgil Abloh

Před svým předčasným odchodem v listopadu loňského roku odhalil Virgil Abloh speciální spolupráci s Nike a jejich ikonickými Air Force 1 pro pánskou kolekci Louis Vuitton jaro/léto 2022. Celkem 47 variací bylo vyrobeno v manufaktuře Fiesso d’Artico v Benátkách. Kolekce vizuálně reflektuje odkaz módního vizionáře Dappera Dana, který jako první v historii propojil luxusní módu a street wear pro hip-hopovou komunitu.

Tento pár se ještě před svým oficiálním představením stihl stát legendou mezi teniskami – jedná se totiž o velmi malou limitku pouhých 200 párů. Koncem letošního ledna se dražily v aukci Sotheby’s s počáteční cenou 2 000 dolarů, která se nakonec vyšplhala v průměru na neuvěřitelných 126 tisíc dolarů za pár. Celkový výtěžek v hodnotě přes 25 milionů dolarů putoval na konto stipendijního fondu The Virgil Abloh™ „Post-Modern“ Scholarship Fund. Podle značky bude tento collab nabídnut i veřejnosti prostřednictvím digitálních předobjednávek koncem června roku 2022.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu