Co bude s Valentino?

Legendární módní dům se možná prodá. Krize skupiny Kering mění mapu luxusu.
Josef Šlaich
——
23. července 2025

Foto: Spotlight

Podle zprávy deníku Corriere della Sera je budoucnost módního domu Valentino v ohrožení. Italská značka, kterou v roce 1959 založil Valentino Garavani, se může stát předmětem prodeje, a to navzdory tomu, že před rokem do ní skupina Kering (vlastník Gucci, Balenciaga nebo Saint Laurent) vstoupila jako akcionář s třicetiprocentním podílem. Tehdy zaplatila katarskému fondu Mayhoola 1,7 miliardy eur, přičemž smlouva obsahuje opci, která by do konce roku 2028 umožnila Keringu koupit zbývající podíl. Jenže svět luxusu už není tím, čím býval. Trh zpomaluje, zadlužení roste a značka Valentino hlásí pokles tržeb i zisku.

Propad tržní hodnoty, nejisté vyhlídky

Analytici odhadují, že za zbylých 70 % značky by Kering musel zaplatit dalších 3,4 miliardy eur – přičemž částka může být vyplacena i v akciích. Jenže jejich hodnota od července 2023 spadla o více než polovinu. Celková situace připomíná patovou partii. Mayhoola se zřejmě chce stáhnout, Kering se brání dalšímu zadlužení a obě strany přitom vážou podmínky, které znesnadňují samostatný prodej. V úvahu připadá pouze nový, silný kupec ochotný odkoupit celý balík. Ten by ale musel převzít nejen značku samotnou, ale i její klesající čísla. Tržby za rok 2023 činily 1,3 miliardy eur, EBITDA klesla o 21 %, značka skončila ve ztrátě 28 milionů eur.

Luxusní trh pod tlakem

Skupina Kering si prochází těžkým obdobím. Loni zaznamenala propad hodnoty o 40 %, vlajková loď Gucci bojuje s poklesem prodejů a neúspěšnou kreativní obnovou. Očekávaný restart má přijít až s nástupem Demny na pozici kreativního ředitele v březnu 2026. Mezitím vedení skupiny přebírá Luca de Meo, bývalý šéf Renaultu, který má Kering stabilizovat a připravit novou průmyslovou strategii. S tím přichází i otázka, co dál s Valentinem.

Značka Valentino zůstává ikonickou siluetou módního světa s bohatým dědictvím a potenciálem pro růst, pokud najde správný směr. Ale současná nejistota může vést k velkým změnám ve vlastnické struktuře světového luxusu. Ať už se Kering rozhodne pokračovat, nebo Mayhoola odejde, jisté je jen to, že se jméno Valentino brzy opět dostane na titulky. Tentokrát však ne díky červené barvě rób, ale kvůli červeným číslům v účetnictví.

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu