Turbulentní doba zřejmě přináší nudné oblečení. Inovace jsou dlouho na ústupu a kreativní vize se stále více koncentruje na kvalitu nežli na estetický progres. Neznamená to, že je něco špatného na „nudné“ kvalitě – v případě Chanel příjemně hladí smysly a neevokuje potřebu hledat hluboký koncept v kolekci věnované létu, období relaxu a klidu. Nedá se to nazvat tichým luxusem, jelikož tvíd, logomanie a styling kontrastních textur a barev, společně s poměrně velkým množstvím doplňků na jeden look, byly až moc „hlasité“. O to lépe…
Tentokrát zde sehrála roli různorodost – pro věrné klienty brandu zde byl floral print, denim a kubistické kostýmy, a pro mladší fanoušky Chanel stále nabízí klasiku v podobě tvídu, bretaňských topů (nebo i sukně, která se jistě stane IT kusem) nebo šifonové šaty.
Kreativní ředitelka Virginie Viard není fanynkou grandiózních artových konceptů – preferuje udržovat dům coby značku pro mladé ženy, jejichž styl symbolizuje sofistikovanost, eleganci a svobodu (od trendů). Tentokrát se však nechala inspirovat 100. výročím vily Noailles – modernistického domu na jihu Francie postaveného mecenáši umění Charlesem a Marie-Laure de Noailles. Odkaz avantgardy proto v kolekci nemohl chybět, byť pouze ve formě dekorativní – asymetrické délky sak a svetrů, kaftany, siluety šatů, geometrické elementy nebo dekorativní prvky topů a šperků (ve stylu art deco). A to i na kabelkách, představených pro příští sezónu v micro formě. I zde (podobně jako u Louis Vuitton) bude kabelka ve formě fotoaparátu. Focení na mobil už asi není cool.
