Už když jsme viděli preview letní kolekce, bylo nám jasné, že kreativní ředitelka Virginie Viard diváky opět ponoří do filmové atmosféry. Její láska ke kinematografii je románem trvajícím celý život – začínala totiž jako filmová kostymérka a pracovala například na slavném snímku od Krzysztofa Kieslowski, Three Colors: Blue. Shodou okolností hlavní roli v tomto filmu měla francouzská herečka Juliette Binoche, která v novém miniseriálu The New Look ztvární Coco Chanel. Ten svět je opět projednou malý!
Viard již od roku 2013 propadla šarmu americké herečky Kristen Stewart, která je stále aktivní tváří značky. Herečka prý ztělesňuje gró značky tak, jak jej viděla sama zakladatelka domu. Trochu jolie laide, trochu rebelská (ve stylu Joan Jett), trochu androgynní, a hlavně „very, very french“, a to i nehledě na to, že je Američanka.
Možná není vhodné srovnávat Viard s jejím předchůdcem, zesnulým Karlem Lagerfeldem, ale v jejich tvorbě je vidět znatelný rozdíl, který pomalu, ale jistě přetváří značku do absolutně nové podoby. Zatímco Lagerfeldova vize překračovala Chanel samotnou, s jeho perfekcionismem a uměním nastavovat (nikoliv jen odhadovat) trendy, Viard výrazně zbavuje tempo. Upevňuje postavení domu coby brandu pro praktické, stylové ženy, pro které uhlazenost představuje skoro až sprosté slovo. Sází na jediné poznávací znamení – tvíd. Jako by v jiných domech před Chanel a po ní nikdy neexistoval. Overaly, kostýmy, blazer šaty a nyní i chlapecké šortky – to vše v tvídové obsesi. Rockerské 80's v podobě jemných referencí kinderwhore (jemnost babydoll hedvábí, flitrů a bílých rukaviček s mary-jane střevíčky s mašličkou spojená s syrovostí vysokých punčoch, chokerů a kůže) se mísily s jazzovými flappers – flirty a peří, linie pasu i dekorativní prvky ultra mini kabelek připomínající retro make-up té doby. Poněkud chaoticky působící Chanel zřejmě začíná nacházet cestu k nové podobě ženskosti…