Burberry posouvá závazek k udržitelnosti o kus dál
Foto: archiv Harper's Bazaaru UK
Foto: archiv Harper's Bazaaru UK
Udržitelnost je jedním z nejskloňovanějších slov poslední doby v mnoha segmentech, včetně módy. Někdy je to pouze marketing, nebudeme si nic nalhávat, někdy to ale módní značka myslí opravdu vážně – jako Burberry. Ta se nyní zavázala k cíli dosáhnout do roku 2040 klimatické udržitelnosti neboli vytvořit budoucnost s nulovými emisemi uhlíku. Stane se vůbec první luxusní značkou, která tak učinila.
Burberry se zavázala nejen snížit emise v celém rozšířeném dodavatelském řetězci do roku 2030 o 46 %, ale zároveň i vyzývat a podporovat ostatní ve zlepšování jejich vlastních uhlíkových cest. Značka také oznámila podporu Fashion Avangers neboli skupiny globálních módních organizací, které spolupracují na inspiraci k dosažení cílů udržitelného rozvoje OSN.
„Burberry byla postavena na touze poznávat přírodu a krásy našeho okolí a to zůstává naší inspirací po více než 150 let,” řekl Maco Gobbetti, výkonný ředitel společnosti Burberry. „A na základě této historie značky a našeho tvůrčího ducha dnes nastavujeme novou ambici: stát se klimaticky neškodnou značkou, a to do roku 2040. Posílením našeho závazku k udržitelnosti pokračujeme v ochraně naší planety pro další generace."
Tato luxusní britská značka si klade za cíl vytvořit budoucnost s nulovými emisemi uhlíku investováním do programů na ochranu a obnovu našich přírodních ekosystémů. Dále pomůže s financováním projektů, v rámci kterých je pomáháno zranitelným komunitám přizpůsobit se nejen změnám klimatu, ale také měnícímu se světu. A jako poslední si klade otázku, co bude stát změna módního průmyslu skrz spolupráce a politiku.