Založení vlastního brandu „další hollywoodskou herečkou“ již málokoho překvapí. Velký boom tzv. celebrity brands již pohltil Brada Pitta, Courteney Cox, Scarlett Johansson nebo Jennifer Aniston.
Angelina Jolie však se svým Atelier Jolie vstupuje do světa módy a pro svou premiéru si coby „spolupachatele“ vybrala jednoho z nejsilnějších hráčů v průmyslu – francouzský brand Chloé v čele s kreativní ředitelkou Gabrielou Hearst, která mimochodem podle všeho v brzké době dům opustí.
Jedním z hlavních pilířů této spolupráce je především filozofie uruguayské návrhářky vycházející z maximální transparentnosti výroby. Hearst například využívá maximum deadstock materiálů pro výrobu nových kolekcí, ale také spolupracuje s řemeslníky spadajícími pod Fair Trade unii. Chloé navíc v roce 2021 získala status udržitelnosti B Corp, kterým se může pochlubit jen malé množství brandů. Jolie na Instagramu uvedla, že výdělek z této společné kolekce oslavující femininitu bude investován do zřízení učňovských míst pro krejčí a řemeslníky v Ateliéru Jolie.
Celebrity brands are the new black
Sláva módních domů byla již od pradávna spojována se jménem jejich zakladatele, majitele a kreativního ředitele – tím byla většinou jedna a tatáž osoba. Ta byla duší brandu i kapitánem lodi, udávajícím její směr bez vměšování cizích osob s právem veta. Podle některých módních kritiků se pravidla hry změnila s globalizací a prodejem licencí, kdy módní domy expandovaly do zahraničí, snažíce se nasytit neutuchající poptávku po zboží s jejich logem. Business aspekt tehdy předčil kreativní vizi a efekt „líbivosti“ a popularity se stal hlavní strategií k přilákání co nejširšího publika. Kreativní ředitelé tak sice ztratili svou teokratickou moc, ale o to více se stali sledovanými osobnostmi, kolem nichž se tvořily celé kulty a #entourage slavných osobností.
Sílu „hvězdného duetu“ v podání módního domu a slavného kreativního ředitele jsme mohli vypozorovat již nedávno, když byl Pharrell Williams jmenován do funkce kreativního ředitele Louis Vuitton, když se kormidla Dolce & Gabbana chopila Kim Kardashian nebo když letos na jaře vydali společnou couture kolekci Balmain a Beyoncé. Již se nejedná o pouhé „collabs“ dvou kreativních brandů, jako tomu bylo doposud – status quo se oficiálně mění.