Tyla oživuje hiphopovou éru Chanel. Karl Lagerfeld by měl radost

Nový klip zpěvačky Tyly k singlu Chanel je poctou módnímu domu s dvojitým C a vizuálním návratem k době, kdy Karl Lagerfeld propojil pařížskou eleganci s estetikou hiphopu. Z archivních kousků Chanel vznikla odvážná vizuální modlitba, která připomíná, že zlato, kůže a logo nikdy nezestárnou.
Josef Šlaich
——
30. října 2025

„Jak mi můžeš říkat, že mě miluješ, když jsi mi nikdy nekoupil Chanel?“ ptá se Tyla v úvodních verších svého nového singlu. Africká hvězda amapiana, která se po loňském hitu Water proměnila ve světový fenomén, nyní posílá do světa další statement, tentokrát módní. Píseň Chanel je nejen hudební poctou ikonickému domu, ale také vizuálním manifestem, který znovu otevírá kapitolu zlaté éry Karla Lagerfelda.

V klipu se Tyla objevuje zahalená do originálních archivních kousků Chanel. Vrstvy zlatých řetězů na bocích, otevřená černá křiváková bunda, blyštivé manžety, masivní přívěsky a pásky s logem. Styling od Rona Hartlebena vědomě navazuje na legendární kolekci podzim–zima 1991/92, kdy Karl Lagerfeld poprvé v historii propojil Chanel se streetovou kulturou. Tváře modelek tehdy zdobily tuny bižuterie, outfity přezky a zlaté pláty. Tehdy byl módní svět v šoku, hiphopové publikum v extázi. Všichni mluvili o Chanel hip hop collection, která definovala odvahu devadesátých let a zůstala jedním z nejprovokativnějších momentů značky.

Chanel podzim/zima 1991-1992

Návrat do archivu

Ve videoklipu Chanel Tyla doslova vstupuje do těchto dějin. Na nohou má lodičky s integrovanými návleky z kolekce jaro–léto 2006, v rukou ikonický sac cerceau z roku 2013, který se ve videu objevuje skoro jako rekvizita s vlastním charakterem. Každý detail, od zlatých náušnic po přezky na bocích, je vybraný s pečlivostí sběratele, který chápe kód značky. Hartleben však archivní kousky nemixuje do nostalgického total Chanel looku. Místo toho je kombinuje s moderním stylingem, který odpovídá generaci tiktoku. Celek tak působí na první dobrou cool.

Chanel meets amapiano

Klip funguje jako kulturní setkání dvou epoch. Té, kde Karl Lagerfeld učil svět, že luxus může být drzý, a té dnešní, kde Tyla ukazuje, že ženskost může být mocná i hravá zároveň. Její Chanel éra navazuje na linii, kterou začaly ženy jako Lil’ Kim a Foxy Brown. Tyla zhmotňuje Chanel pro generaci, co sice neprožila devadesátky, nicméně si je vědoma jejich vlivu. V jejím pojetí je to kromě módního statementu také důkaz, že aura Karla Lagerfelda stále září. Jen teď v rytmu amapiana.

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu