Když se Rosalía objevila na tiktoku se svým „halo rubio“, internet se na chvíli zastavil. Kroužek zářivě blond vlasů, pečlivě vyznačený na temeni hlavy, se okamžitě stal virálním momentem. V krátkém videu je vidět zpěvačka obklopená týmem kadeřníků, jak se směje a komentuje svůj nový vzhled slovy: „Mám svatozář.“ Za proměnou stojí její dlouholetý hairstylista Serpiente, který účes popisuje jako spojení mnišské tonzury a nebeské koruny. Je to obraz zrození a klidu – kontrastní k její předchozí, městské a syrové éře Motomami.
Světlo jako nový jazyk
Název nového alba Lux (latinsky světlo) naznačuje posun od tělesnosti k introspekci. Rosalía zkoumá nové duchovní rozměry, přesto zůstává věrná své neklidné energii. Album vzniklo ve spolupráci s Londýnským symfonickým orchestrem pod vedením Daníela Bjarnasona a přináší netradiční spojení symfonického zvuku a digitální estetiky. Na nahrávce hostují ženské hlasy, které jsou samy o sobě symbolem síly a autenticity – Björk, Carminho, Estrella Morente, Silvia Pérez Cruz i Yahritza. Z písní jako Reliquia, Divinize nebo Dios Es Un Stalker je patrné, že se Rosalía nebojí spojovat sakrální motivy s estetikou internetu a klubové kultury. V jejím světě se Bůh může stát followerem a modlitba virálním videem. Důkazem může být klip k pilotnímu singlu Berghain.
Od motorky k mystice
Tři roky po výbušném albu Motomami, které definovalo éru ženské svobody a popové odvahy, přichází Rosalía s radikálně jiným obrazem. Z kůže a asfaltu se přesouvá k bílým drapériím, zlatým křížům a září. Kromě digitální verze jsou CD i vinyl už dostupné v předprodeji na jejím oficiálním webu, kde fanoušky přivítá citát súfijské básnířky Rabíji al-Adawíji: „Žádná žena nikdy netvrdila, že je Bůh.“ Možná až doteď.
Znovuzrození Rosalíe
Lux slibuje být víc než albem, místo toho má působit jako duchovní zkušenost rozdělená do čtyř hudebních aktů. Rosalía tu překračuje hranice mezi vírou, performancí a popem. Zůstává experimentální, ale méně impulzivní, její hlas se pohybuje mezi modlitbou a beatem, mezi tichem a explozí. Pokud album Motomami bylo jejím manifestem svobody, Lux se zdá být jejím návratem k vnitřnímu světlu.
Zpěvačka tak potvrzuje, že dokáže proměnit jakýkoli symbol v kulturní moment. Tentokrát ale místo drsné motorkářské jízdy volí téměř božské vznášení.
Dominika Cibulková v LOVE BUDOIR: v lásce jsem realista
Je 90’s minimalismus novým IT street stylem celebrit?
Královna Victoria