Kostky jsou vrženy
Když Billie Eilish vydala před pár lety svůj první parfém, někteří mohli skepticky pokrčit rameny, že jde jen o další celebritu, která využívá svou slávu k rychlému kosmetickému výdělku. Jenže autorka hitu Bad guy, co dokáže zaplnit stadiony se stejnou lehkostí jako skleněné lahvičky s neotřelými esencemi, má ve svém repertoáru další voňavou pecku. Její čtvrtá vůně s názvem Your Turn (v ČR bude k dostání od dubna v parfumeriích Douglas) je důkazem, že kreativita rodačky z Los Angeles překračuje hranice hudební scény. Dřevitě květinovou kompozici otevírá směs bergamotu, kardamomu a pokračuje do gurmánských tónů broskve, omamných květů jasmínu a kapky kokosové vody. Základ působí jako něžné objetí, plné hřejivého pižma a australského santalového dřeva. Stejně jako u předchozích parfémů si Billie drží svou vizi udržitelného byznysu: vůně vzniká za pomoci 100% obnovitelné větrné energie, navíc je zcela veganská, bez parabenů a vyrobená z čistých ingrediencí.

P jako peptidy
Uspět v přeplněném světě omlazujících sér vyžaduje buď pořádnou dávku odvahy, nebo extrémně propracovanou formuli, která obstojí i pod drobnohledem vědeckých výzkumů. Britský Medik8 vsadil na to druhé a přichází se sérem Liquid Peptides Advanced MP. Viditelně vyhlazenou pleť slibuje během pouhých 10 minut, což je v době, kdy očekáváme výsledky rychlostí, která se dá přirovnat k rychlosti měnících se beauty trendů na TikToku, docela výzva. Patentovaná technologie Dual MiniProteins míří přímo do hloubky pleti, kde má za úkol stimulovat tvorbu kolagenu, elastinu i kyseliny hyaluronové. Díky cílenému působení na buňky zodpovědné za stárnutí se mimické vrásky uvolňují, zatímco Growth Factor MiniProtein pracuje na celkovém zpevnění a omlazení. Sérum si bez problémů poradí i s extra citlivou pletí, protože neobsahuje parfemaci a jeho lehká textura se bleskově vstřebává. Použít ho můžete buď samostatně, nebo jako doplněk po absolvování estetických procedur v ordinaci u vašeho dermatologa.

Neodolatelná vůně na dosah ruky
Co kdyby se vaše nejoblíbenější vůně stala stejně osobní jako váš šperk? Ikonická vůně Coco Mademoiselle přichází v limitované edici jako purse spray (k dostání od března), nový parfémový doplněk, který je vždy tam, kde ho potřebujete – elegantní, sofistikovaný a připravený k použití jediným pohybem. Tento jedinečný formát módního domu Chanel spojuje vůni a šperk v jednom, takže si můžete svůj oblíbený parfém nosit tak blízko, jak jen to jde. Oui, oui!

Šatník pro oči
„Jsem velmi náročná, co se týče barev, a jsem posedlá detaily. Použili jsme nejkvalitnější pigmenty a přidali více finišů; každá paletka teď nabízí matné, třpytivé a metalické stíny, čímž vzniká celá škála pro dokonalé líčení očí.“ S tímto prohlášením představuje Victoria Beckham čtyři nové paletky sametových očních stínů Eye Wardrobe a dodává, že jde o klasiku nové generace. Vylepšené složení s pečující emulzí zajišťuje dokonale hladký, dlouhotrvající efekt, zatímco každá paletka přináší jednu základní barvu a tři akcentní odstíny s matným, třpytivým či metalickým efektem. A kterou vybrat? Naše volba je jasná: Victoria. Osobní favorit samotné návrhářky přináší dokonale vyváženou směs neutrálních tónů, které fungují od rána do večera.

All that jazz
Ačkoli si Paříž vždy spojíme se sofistikovaností a romantikou, v 60. letech měla tahle metropole i zcela jinou, živelnou tvář. V jazzových klubech se vznášely kroužky tabákového kouře, hudba se linula ulicí Saint-Germain a všechno vibrovalo kreativitou a svobodou. Právě v centru společenského dění se nacházel legendární Orphéon – místo, kde se rodily nápady zakladatelů značky Diptyque. A právě parfém Orphéon, vyzbrojen dřevitými tóny cedru, kouzelnou hebkostí tonky a jiskrnou svěžestí jalovcových bobulí, tuhle cestu časem zvládá bez chybičky. Francouzský výrobce luxusních svíček a bytových doplňků letos rozšiřuje rodinu Orphéon o několik exkluzivních kousků. V centru pozornosti je luxusní kazeta z dubového dřeva, ukrývající 75ml parfémovou vodu Orphéon, s detailně vyřezávanou ilustrací a zrcadly uvnitř, díky nimž připomíná elegantní koktejlovou skříňku. Milovníci kompaktnosti zase ocení nový 30ml formát, díky němuž lze tenhle jazzový sen nosit stále u sebe. Dokonalou domácí atmosféru podtrhuje set dvou svíček s vůní Narguilé a Génévrier, jež evokují nejen tabákový opar, ale i osvěžující tóny pařížských nocí. A tak se i doma můžete cítit jako ve skryté pařížské uličce, kde zpoza dveří klubů slyšíte saxofon a cinkání sklenic. K dostání exkluzivně v pražském butiku Diptyque ve Vězeňské ulici 6.

Pudr je zpět
Lesklá pleť? Zapomeňte. Matná, perfektně vyhlazená pokožka bez jediné stopy mastnoty se vrací do hry a s ní i nová generace pudrů, které umí víc než jen fixovat make-up. Ačkoli pudr nikdy úplně nezmizel, jeho role se posunula. Dnes je neviditelným hrdinou. Zjemňuje texturu pleti, redukuje viditelnost pórů a prodlužuje výdrž líčení bez efektu masky. A právě Teint Idôle Ultra Wear Skin Refining Setting Powder od Lancôme je nejnovějším adeptem na to stát se nepostradatelnou součástí vaší make-up taštičky. Ultra jemný fixační pudr minimalizuje póry, redukuje lesk v průběhu celého dne a přitom se neusazuje v jemných linkách ani nevysušuje pleť. Díky lehkému, hedvábnému složení se doslova vpíjí do pokožky a vytváří efekt druhé kůže podobné digitálním filtrům. Navíc přichází v paletě pěti odstínů, takže se přizpůsobí různým tónům pleti a zanechá ji dokonalou i pod čočkou foťáku s vysokým rozlišením.

Do třetice
Praha má nový voňavý přírůstek do svého beauty districtu. Butiková parfumerie Myskino právě otevřela svou třetí pobočku na prestižní adrese Dušní 10. Kdo už někdy vkročil do některého z předchozích obchodů, ví, že Myskino není jen o řadě exkluzivních niche parfémů, ale i o selektivní péči o pleť a tělo pro všechny beauty junkies. Teď si v minimalisticky laděném interiéru navrženém studiem Atelier Monday můžete dopřát procházku světem téměř třicítky vůní od špičkových parfémových domů, aniž by vám odpadly nohy chozením po celém městě. Za Myskino stojí spolumajitelky Andrea Hájková a Hana Neubertová, které v roce 2017 posunuly kulturu osobních vůní na novou úroveň, když představily první pražskou pobočku na Vinohradech. Poté následovala druhá na Malé Straně. „Výběr značek je pro nás klíčový. Většina z nich patří mezi naprostou špičku ve svém oboru a prestižní lokalitu si zaslouží,“ potvrzuje Andrea Hájková.

Dramatický pohled
Gen Z je v loňském roce odložila s klidným srdcem, minimalistický trend no mascara se rozšířil rychleji než virální TikTok zvuk, a líčení očí se smrsklo na precizně vykreslené linky (nebo nic). Jenže každá éra má svůj comeback a BADgal Bounce Volumizing Mascara od Benefit Cosmetics (prodává Sephora) ho právě odstartovala. Představte si to – jediný tah, a řasy jsou prodloužené, natočené a objemné, jako kdyby prošly liftingem u nejpreciznějších lash artistů. Žádné slepování, žádné tvrdé nánosy, jen pružné, lehké řasy, které se nebudou drolit ani obtiskávat na horním víčku. Tajemství? Inovativní oboustranný kartáček – jedna strana precizně odděluje, druhá dodává objem. K tomu přidejte složení obohacené o provitamin B5, výtažek z pupenů lípy a ricinový olej, který nejen zvýrazňuje, ale i vyživuje. Tahle řasenka je zkrátka pro všechny, kdo si mysleli, že už ji nepotřebují, a kteří po prvním použití zjistí, že se bez ní neobejdou ani při vynášení odpadkového koše.

Stresovaná pleť? Tohle je SOS řešení
Ať se zeptáte dermatologa, kosmetičky, make-up artisty, nebo skintelektuálů na sociálních sítích, všichni do jednoho vám potvrdí, že nejčastějším problémem dnešní doby je suchá a stresovaná pokožka. Pnutí, zarudnutí, šupinky nebo nečekané pupínky – jasné signály, že pleť volá o pomoc. A není divu. Žijeme v době permanentního napětí – finanční stres, nejistá budoucnost, digitální přesycení. To vše spouští v těle řetězec reakcí, které zasahují nejen naši psychiku, ale i pleť. Multivitamin Power Recovery Cream od Dermalogica je něco jako wellness pobyt v tubě. Hutný, ale zároveň lehký, okamžitě se vstřebává a poskytuje pokožce intenzivní regeneraci díky koktejlu vitamínů A, C, E a F spolu se sladkovodními řasami, astaxanthinem a peptidy. Už po prvním použití si pleť vydechne – hydratace, zářivost a vyhlazení jemných linek jsou okamžité. A čísla mluví jasně: 100 % uživatelů zaznamenalo viditelný glow, 94 % cítilo vyšší úroveň hydratace. Takže až se příště přistihnete, jak vám stres tahá pleť dolů víc než gravitace, dejte si namasté, nádech, výdech… a pořádnou vrstvu tohoto krému.

Nový look, ikonická couture elegance
Dior redefinuje spojení mezi couture a parfumerií a přichází s novým designem flakonů pro La Collection Privée Christian Dior. Tato exkluzivní butiková kolekce vůní nyní přichází s ještě sofistikovanějším vzhledem – minimalistické protáhlé flakony zdobí texturované etikety, ryté logo CD na dně flakonu a elegantní odstíny parfémových esencí. Couture víčka pak posouvají personalizaci na novou úroveň. Na výběr je patnáct legendárních vzorů Dior, od Toile de Jouy přes nadčasový Houndstooth check až po dramatický leopardí motiv Mitzah. Nechybí klasické Dior Cannage, oblíbené Oblique logo či novější Plan de Paris od Marie Grazie Chiuri. Tyto uzávěry, dostupné pro 100ml a 200ml flakony, jsou k dostání exkluzivně v pražském beauty butiku Dior ve Westfield Chodov.

Kalifornie chce zakázat prodej anti-aging kosmetiky dětem
Rozumné opatření, nebo zbytečná hysterie? Představte si, že si vaše třináctiletá neteř jde koupit svůj oblíbený retinolový krém a u pokladny ji zastaví prodavač s žádostí o občanku. Kalifornský zákonodárce Alex Lee představil návrh zákona, který by zakázal prodej anti-aging produktů se silnými a dráždivými složkami, jako jsou retinol, kyselina glykolová a vitamín C, dětem do 18 let. Důvod? Ochrana mladé pokožky před zbytečnými a potenciálně škodlivými látkami, co nejsou pro teenagery určené. Fenomén Sephora tweens, tedy dětí, které se na TikToku nadšeně inspirují složitými skincare rutinami, ovšem nikam nezmizí. Sociální sítě jsou dnes součástí jejich životů a s nimi i přehnaná posedlost kosmetikou. Zatímco některé značky, jako Kiehl’s nebo Mantle, už se od dětských zákazníků distancují, jiné na nich stále staví svůj marketing. Pokud návrh projde, začne platit od roku 2026 a kosmetický průmysl možná čeká výrazná změna v tom, jak a komu prodává.