It's tiiime...
Mariah Carey už tradičně odpočítává začátek sváteční sezony a L’Occitane přichází s vánoční kolekcí rozdělenou do tří okamžiků zimního dne v Provence – ranní Premiers Rayons, polední Lumière d’Hiver a večerní Nuit Festive. Právě poslední jmenovaná mě dostala nejvíc. Mandlový sprchový olej, krém na ruce a tělové mléko mají vůni tak návykovou, že si je letos nehodlám dopřát jen sám pro sebe. Tóny černého rybízu s kvasinkami z bílého vína vytvářejí jiskřivý nádech šampaňského, který přechází do sladkého základu tvořeného hřejivou vanilkou a dřevem hinoki. Tohle je přesně ten typ zimního hygge, co chcete mít v koupelně i pod stromečkem. A já už přesně vím, čím letos potěším své nejbližší.
J'adore, j'adore, j'adore!
Na parfémové scéně, kde tuhé parfémy dlouho působily jako praktická, leč bezduchá alternativa, přichází obrat. J’adore L’Or v haptické podobě tuhého balzámu ukazuje, že intimní vůně může mít couture charisma. Dior nahrazuje utilitární dózy zlatým objektem s noblesou šperku, balzám se na kůži rozpouští beze stopy alkoholu a překládá slavný květinový podpis do těsné blízkosti. Pracuje s teplem pulzních bodů a na pokožce zanechává decentní perleťový lesk, což je s nadcházející sezonou plnou plesů a společenských událostí vítaný detail. Trend vonět spíš pro sebe než pro okolí tak získává luxusní formu, jenž dovolí cestovat nalehko, vrstvit podle nálady a budovat osobní rituál místo okázalé projekce. Z praktické kategorie se stává estetické gesto, otevírající další kapitolu debat o tom, jak se vysoká parfumerie přibližuje našemu tělu.
Třpyt pro dospělé
Třpyt se vrací v dospělé verzi. Ne jako křiklavý glitter, spíš jako měkké světlo, které oči modeluje a drží krok s tempem dne. „Snažila jsem se naučit rovnou linku a kočičí oko, ale prostě to nedám,“ říká bez příkras Christina Ricci, nová tvář značky Merit. „Líčím se vlastně stejně jako v devadesátkách, tehdy jsem se naučila kouřové oči. Dnes je to o trochu víc glam, stín vytahuju šikmo nahoru.“ Na otázku, jak nosit shimmer do kanceláře, má vlastní trik. „Nejjednodušší je nanášet prsty. Můžete přesně kontrolovat množství a míchání je snazší.“ Obavy z usazování v jemných linkách řeší volbou krémových textur. „Mám ráda krémové stíny, které se můžou trochu hýbat a nezalézají do linek. Aplikuju je prstem do hladkého přechodu. S věkem je lepší vyhýbat se pudrům a volit make-up, který zůstává tvárný.“ Do této estetiky přesně zapadají nové mono stíny Solo Shadow Sheen. Šest průsvitných odstínů s mikroperletí posouvá minimalistické líčení k jemným lichotivým odleskům od šampaňského po lehce burgundskou.
Důkaz místo slibů
Přehršel slibů je dnes na beauty scéně stejně hojně používanou ingrediencí jako kyselina hyaluronová. Termíny jako poreless, medical grade nebo wrinkle-erasing zaplavují sociální sítě, ale realitu pleti příliš nerespektují. The Ordinary se proto vrací ke svému původnímu manifestu a v nové kampani Periodic Fable rozebírá nejčastější skincare buzzwords, které v marketingu znějí vědecky, přesto nemají vědecký základ. Značka si bere na mušku pojmy, co u zákazníků zbytečně budí velká očekávání, a místo prázdných slibů nabízí srozumitelnost podloženou skutečnými daty. Kampaň pracuje s lehce surreálním vizuálem a doprovází ji periodická tabulka skincare pojmů, v níž vysvětluje, co je fakt, co polopravda a co čistý mýtus. Za mě je to krok správným směrem. Místo slepé víry přichází chuť číst mezi řádky a při nákupu dalšího beauty produktu rozhodování s chladnou hlavou.
Zajdeme na matchu?
Tento rok se definitivně zapíše jako rok, kdy jsme se všichni zamilovali do čaje matcha. Z tradičního japonského čajového rituálu se stalo nedostatkové zboží, které prosáklo ze stylových matcha barů až do beauty segmentu. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se zelený prášek stane zdrojem nekonečné inspirace parfémářů. O to víc, když jsou aktuálně nejrychleji růstoucí kategorií tzv. neogurmánské parfémy. Na stole mi nedávno přistál další přírůstek do mé matcha sbírky, jež čítá celkem tři zelené kousky od Le Labo Thé Matcha 26 přes Replica Matcha Meditation od Maison Margiela až po Matcha Soft Serve z portfolia d'Annam. Novinka, kterou teď přidávám mezi ně, pochází od Versatile Paris (prodává MySkino) a nese jméno It’s a Match-a. Je to hravější a gurmánštější variace na mou oblíbenou matchu, s nadsázkou a sebevědomím. V roll-on formě bez alkoholu se mísí čajová svěžest s borůvkami, pistácií, mléčnou krémovostí a vanilkou, jako když vám nedělní brunch zůstane na kůži místo na talíři. Musíte si ji prostě umět vychutnat.
Pečeme cukroví
Co by to bylo za čekání na Vánoce, kdybychom tajně nechodili ujídat napečené cukroví. Glossier nás má přečtené, a proto rovnou přináší sváteční dobroty ve dvou nových příchutích legendárního balzámu Balm Dotcom (prodává Glossier.com). Peppermint Bark chutná po mátové čokoládě a rtům dodá jemný rubínový třpyt. Gingersnap připomíná díky tónům skořice, muškátového oříšku a zázvoru tolik oblíbené perníčky. Při aplikaci se nemusíte omezovat jen na popraskané a vysušené rty. Naneste ho klidně v dostatečném množství na nehtové kůžičky, suché lokty nebo odřený nos od smrkání, zkrátka kamkoliv, kde je třeba extra hydratace. Tím však výčet překvapení nekončí, v průběhu listopadu se můžete těšit na další příchutě Cookie Butter, Hot Cocoa a Sparkling Rosé. Jednu tubičku nechte v kabelce, druhou v kapse kabátu a třetí schovejte do šuplíku na horší časy. Vánoční cukrárna pro rty je letos vyřešená.
Opus č. 16
Přemýšlím nad tím, jak se v přetlaku beauty novinek pozná opravdová noblesa. Možná tak, že nepodléhá sezóně. Nechává jednotlivé ingredience mluvit beze spěchu. Na kůži zůstane klid, hloubka a pocit, že svět se na chvíli zpomalil. Opus XIV. Timber od Amouage je přesně ten případ. Spojuje majestátnost kalifornských sekvojí s kadidlovými sady v Ománu a překládá je do dřevité kompozice s jemným oparem moudrosti. Vznik probíhal v rytmu prastarého řemesla. Pět týdnů zrání, dva týdny maturace, tři týdny macerace. Parfumér Alexis Grugeon naplnil vizi kreativního ředitele Amouage Renauda Salmona zachytit monumentálnost lesa bez okázalosti. Výsledek působí současně a ukotveně. Nosí se jako talisman během dnů, kdy je potřeba vnitřní klid.
„Občas čekáme roky, než přidáme novinku do Library Collection,“ vysvětluje během společného Zoom callu z Paříže Renaud Salmon. „Když se ale koncept dokonale spojí s její filozofií poznání, je zřejmé, že tam patří.“ Obchodní výsledky přitom ukazují, že tichá síla rezonuje. Značka oznámila rekordní první pololetí roku 2025 s maloobchodními tržbami přes dvě stě milionů dolarů, což znamená růst o šedesát procent oproti stejnému období minulého roku. Táhnou hlavně nové kolekce a důraz na kvalitu napříč regiony a prodejními kanály od Blízkého východu přes Ameriku až po Evropu. „Zvýšit retail o více než šedesát procent během šesti měsíců je mimořádný milník pro vysokou parfumerii,“ říká generální ředitel Marco Parsiegla. „Dokazuje to, že dům zakořeněný v řemesle, kultuře a odvážné kreativitě může silně promlouvat k celému světu. Lidé dnes hledají význam, práci rukou a emoci v tom, co nosí.“
Renaud Salmon drží jasnou autorskou linii. Nenechá se rozhodit nepřetržitým přívalem novinek a nátlakem okolí. „Snažím se přicházet s kreacemi, které opravdu vyčnívají. Je to velmi soustředěné, záměrné a představuje to autentické pojetí luxusu. U vůní se buď mluví o řemesle – a pak je výsledek často odtažitý a nepřístupný –, anebo o hodnotovém faktoru, což je spíš o náladě.“ A dodává větu, která dobře popisuje jeho nejnovější kreaci Timber: „Já chci, aby lidé v Amouage cítili lidskost.“ Na kůži to v přeneseném smyslu znamená čistotu materiálů a dlouhý, klidný dozvuk. Na poličce důkaz, že nadčasovost se dá stále vyrobit ručně. Timber je volba pro ty, kdo nehledají senzaci.
Zrcadlo, zrcadlo
Virální trend mirror hair, který zcela převálcoval všechny ostatní vlasové trendy, se posouvá na ještě vyšší level. Proč se spokojit jen s leskem, když dvoufázový olej Absolut Repair Molecular Oil od L'Oréal Professionnel (prodává Notino) zvládne v jediném kroku také opravit až dva roky poškození, na tři dny eliminovat krepatění a ještě dodat neodolatelný lesk až na neuvěřitelných sto hodin? Jeho tajemství tkví v patentované technologii peptidů a pěti aminokyselin. Před použitím lahvičku důkladně protřepejte, aby se obě části spojily, naneste jednu až dvě pumpičky do vlhkých vlasů před foukáním a voilà – mirror hair jako z korejské televize máte konečně na dosah ruky.
400 nanohrotů do vaší koupelny
Technologie si v kosmetice dál upevňují dominantní roli. Budoucnost patří chytré aplikaci, ne pouze nadupaným texturám. Po retinolu, LED helmách a mikroproudech přichází nová vlna zařízení, jejichž smyslem je především zesílení účinku aktivních látek. Přesně do této kategorie spadá gadget Rénergie Nano-Resurfacer | 400 Booster, první domácí přístroj od Lancôme s klinickými ambicemi. Nástroj inspirovaný mikroneedlingem používá nanočip s více než 400 křemíkovými hroty, které na pokožce vytvářejí dočasné mikrokanálky, zvyšují absorpci séra a současně obnovují povrch pleti bez bolesti a bez narušení kožní bariéry. Booster navazuje na 16letý technologický vývoj značky (od diagnostiky Skin Screen po Youth Finder) a funguje v tandemu s ikonickým Rénergie H.C.F. Triple Sérem, jehož účinek se podle studií zdvojnásobil a viditelně snížil hluboké vrásky, včetně nosoretních rýh a linek na čele. Přes den pak pochopitelně nezapomeňte na SPF 50. Tento krok platí bez výjimky po celý rok.
Vévodkyně ze Sussexu jde ve šlépějích Hailey Bieber, Seleny Gomez a Rihanny
It's giving beauty founder! Meghan Markle možná nic oficiálně neoznámila, ale signály, které vysílá, jsou příliš nápadné na to, aby šlo o náhodu. Na instagramu se objevují rozmazané lahvičky u jejího toaletního stolku, v rozhovorech její blízcí přátelé stále častěji mluví o její dokonale lesklé pleti na přehlídce značky Balenciaga a na veřejnosti se objevuje s líčením, které si nápadně často dělá sama. Přidejte k tomu estetiku jejího projektu As Ever, dříve registrované beauty trademarky a viditelný posun v osobní prezentaci, čímž vzniká otázka, na kterou beauty svět čeká s rostoucím napětím. Připravuje vévodkyně ze Sussexu vlastní kosmetickou značku? V novém článku se podrobně dívám na všechny stopy, které naznačují, že Meghan Markle v tichosti skládá svůj beauty brand krok za krokem.
Kouzelná hůlka
Japonsko vrací úder. Zatímco Evropa objevuje domácí beauty gadgety teprve poslední roky, Shiseido pokračuje ve své dlouhé technologické linii a představuje nejpokročilejší kapitolu domácí péče o pleť. Novinka Bio-Performance Micro-Click Concentrate pracuje s patentovanou PreciseDelivery technologií a navazuje na estetické postupy, které doposud patřily do rukou zkušených odborníků. Aplikátor s osmnácti mikrohroty z chirurgického materiálu provede během jedné aplikace až 1 800 mechanických stimulací, čímž umožní cílené vpravení koncentrátu s niacinamidem tam, kde může skutečně naplno působit. Používá se jako intenzivní kúra každý druhý den v rámci večerní rutiny po dobu dvanácti dnů. Odraz v zrcadle vás poté odmění méně viditelnými póry, sjednocenou texturou a pěvnější pokožkou. Arigato!
Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.