Timothée Chalamet představuje Bleu de Chanel L’Exclusif, odvážnější kapitolu moderní klasiky
Některé vůně se nezastaví v čase, ale rostou spolu s těmi, kdo je nosí. Perfektním příkladem je Bleu de Chanel, uvedený v roce 2010, který se okamžitě stal ikonou nové generace mužských vůní. Patnáct let poté přichází Bleu de Chanel L’Exclusif, reinterpretace, která nezamýšlí původní ikonu nahradit, ale posílit. Za mě je to chlápek v perfektně střiženém obleku, temnější, strukturovanější, s nádechem kůže a dřeva.
Na rozdíl od loňské filmové kampaně s Martinem Scorsesem sází Chanel letos na intimnější tón. Timothée Chalamet, tvář Bleu de Chanel, usedá k rozhovoru s Olivierem Polgem, dvorním parfémářem značky, a společně hledají odpověď na otázku, co znamená evoluce klasiky. Polge popisuje L’Exclusif jako vůni postavenou na cedru s minerálními tóny, jež doprovází hřejivé ambrové tóny a jemný kožený podkres. Chalamet zdůrazňuje právě cedrovou notu, kterou vnímá jako ztělesnění pevnosti a vytrvalosti, aniž by působila těžkopádně.
Temnější kompozice je odrazem změn v pánských preferencích. Muži dnes čím dál častěji místo prchavé citrusové svěžesti hledají vůně, co zanechávají stopu, mají hloubku a osobní charakter. L’Exclusif proto nevstupuje do místnosti hlasitě, zanechává stopu, kterou zaznamenáte při blízkém setkání. Slibuje dlouhověkost, nikoli okázalost. Bleu de Chanel se tak znovu stává symbolem své generace, která si uvědomuje, že skutečná síla tkví v detailech a tichém sebevědomí.

Armani Skin Tint – lehký jako hedvábí
Co vlastně čekáme od skin tintu v roce 2025? Já hledám texturu, co skutečně splyne s pletí, spíš průsvitný závoj než hutnou vrstvu make-upu. Něco, co pokožku nezahltí, ale vydrží, a přitom vyživuje. Přesně v tu chvíli mi na stole přistál Armani Skin Tint. Slibuje nejen jemné krytí, ale i čtyřiadvacetihodinovou hydrataci díky složení, v němž převládá 92 % pečujících ingrediencí od kyseliny hyaluronové po niacinamid či extrakt z bílé lilie. Nevydává se cestou hutných protějšků, a přitom obstojně kryje jemné nedokonalosti. Finiš evokuje ten krátký okamžik zapadajícího slunce, kdy pleť nepotřebuje nic víc než dobré světlo. S technologií Micro Silk a odlesky Golden Hour Pearls otevírá debatu o tom, zda se současný proud líčení nestává spíš jemným filtrem reality než maskou, kterou je třeba večer smýt.

Couture šatník pro tvář
Víte, co miluju na podzimních kolekcích Dior? Že mi na stole přistanou ve chvíli, kdy se léto ještě neochotně drží slunce, ale vzduch už voní změnou. V tu dobu vytahuju z krabiček první paletky a nechávám se vtáhnout do světa, kde jsou jednotlivé odstíny couture vyznáním. Každý rok je to malý rituál a Peter Philips z něj opět udělal nezapomenutelnou událost. Kolekce se skládá ze tří pomyslných šatníků. Každý z nich přitom vypráví jiný příběh. Shocking Pink překypuje energií růžových a fialových tónů. Bold Black přináší drama grafitových a švestkových odstínů s nedbalým, záměrně nedokonalým finišem. Wild Beige pak sází na jemné zlatavé a béžové nuance, jež tvář modelují s tichou elegancí.
Star produktem jsou sběratelské paletky očních stínů Diorshow 5 Couleurs, jejichž odstíny působí jako couture na víčkách. Pouzdro paletek zdobené graffiti logem Miss Dior je okamžitě rozřadí do jedné ze tří kolekcí, zatímco samotné pudry nesou tento emblém jako poctu první luxusní ready-to-wear kolekci Miss Dior uvedené v roce 1967. „Tyto barevné kombinace, které díky jemným a pudrovým texturám umožňují vrstvení intenzity, byly navrženy tak, aby zvýraznily ženské oči a poskytly prostor pro kreativitu od snadno nositelných looků až po ty nejrevolučnější,“ popisuje novinky slavný umělecký maskér. Vedle nich září limitované edice rtěnek Rouge Dior a Dior Addict Lip Glow, první z nich embosovaná, druhá zase s obalem odkazujícím na drahé couture látky.
Fanoušky cushion make-upů Dior jednoznačně nadchnou výrazné sběratelské obaly. Do všech tří variant lze vložit náplně Dior Forever Skin Glow Cushion i Dior Forever Cushion. A nakonec tu máme laky na nehty Dior Vernis s pečujícím složením obohaceným o extrakt z pivoněk a pistácií pro maximální posílení nehtů. Peterova vize mě ani po letech nepřestává fascinovat. Na produktech, které vymýšlí, nejvíc oceňuji to, že podněcují kreativitu, takže se vám při jejich používání nikdy nemůže stát, že se před zrcadlem budete nudit.

Foto-ready
Lancôme potvrzuje, že rok 2025 patří hybridním texturám. Po dekádě dominance sér přichází éra serum-in formulí, průsvitných lotion a esencí, které dokážou pleť nejen vyživit, ale i okamžitě „vyretušovat“ do foto-ready stavu. Nová Génifique Serum-In-Essence působí jako kapka s filtrem. Během pár vteřin se vstřebá, vytvoří neviditelný ochranný film a díky 92% podílu pečujících složek (od multikomplexní kyseliny hyaluronové přes adenosin až po biotechnologicky získaný Beta Glucan-CM) nastartuje regenerační procesy. V kombinaci s Génifique Ultimate sérem se z něj stává rituál, který odpovídá zeitgeistu doby a touze po péči, jež funguje jako kosmetická intervence i jemný rozostřující filtr na sítích. Nejde jen o omlazení, ale i o estetiku každodennosti: pleť, která je hladká, prozářená a připravená na detailní záběr v reálném i digitálním světě. Zatímco dříve jsme od séra čekali hlavně výsledky po týdnech používání, v roce 2025 už chceme okamžitý efekt, který kameru ani zrcadlo nepřekvapí.

Bella Hadid se vrací ke kořenům
„Po deseti letech modelingu jsem si uvědomila, že dávám tolik energie, lásky a úsilí do něčeho, co mi to nutně nevrací zpátky,“ svěřila se Bella Hadid při loňském uvedení své značky Ôrəbella. Tehdy vysvětlila, že touží tvořit něco zakořeněného v rodině, kultuře a vlastní historii. O rok později je jasné, že se od té vize neodklonila ani o krok. Nejnovější vůně Eternal Roots se odvolává právě na tuto potřebu zakotvení. Ovocně-dřevitá kompozice na bázi olejů nese poselství síly, povznesení a sebepoznání.

Drake vs. německá ústní voda
Obvykle se bavíme o jeho textech nebo luxusních špercích, tentokrát ale Drake rozvířil internet kvůli lahvičce ústní vody z drogerie dm. Dontodent Mundwasser Konzentrat totiž vypadá jako běžná součást koupelnové poličky, jenže ukrývá 64 % alkoholu a musí se ředit vodou. „Tohle zabije každého pod třicet, málem to zabilo i mě,“ napsal rapper k fotce na instagramu během svého turné v Německu a odstartoval tím diskuzi, jestli německá hygiena náhodou není tvrdší disciplína než backstage rapového turné.
Zatímco pro místní je tahle intenzivní formule běžná rutina, pro někoho zvyklého na mátové, jemné ústní vody působí skoro jako tekutý mezistupeň mezi ginem a dezinfekcí. A možná i připomínka, že globalizace beauty průmyslu má své limity, protože co je pro jedny samozřejmá každodenní péče, může být pro jiné doslova kulturním šokem.

OleHenriksen to vidí broskvově
Je fascinující sledovat, jak se BeautyTok proměnil v nejmocnější detektivní kancelář beauty průmyslu. Co mělo být tichým uvedením, se během pár dnů změnilo v honbu za tajemným balzámem, kterou živily uniklé QR kódy i videa influencerů s broskví v ruce. Výsledkem je Peach Glaze kolekce od dánské značky OleHenriksen (prodává Sephora), trio produktů s broskvovým nádechem, které slibuje šťavnatý glow. Nejvíc pozornosti si vysloužil Pout Preserve balzám v nové příchuti, obohacený o peptidy, másla a oleje pro hladší, plnější rty. K balzámu se přidává sérum s niacinamidem, broskvovým extraktem a vitamínem C, které díky gelové textuře prozáří pleť a zjemní póry už během týdne, a také jemná mlha Glow Mist s broskvovou vodou, navržená jako ultrajemný závoj hydratace a lesku během dne.

Byredo po Gorhamovi je explozí optimismu
První kapitola švédské značky Byredo (prodává Ingredients) po odchodu Bena Gorhama nese jméno Alto Astral. A už samotný název, převzatý z brazilské portugalštiny, napovídá, že nejde o melancholii ani temné introspekce, ale o nefalšovanou radost, optimismus a chuť žít. Vůně začíná nečekaným kontrastem – krémově hebký kokos rozsvěcují jiskřivé aldehydy. V srdci se ztiší do meditační nálady s kadidlem a jasmínovými lístky, zatímco závěr ukotví slané akcenty ambry a hřejivé dřevo. Tímto krokem směřuje brand vstříc novým dobrodružstvím.

Terapie chladem
V době, kdy se od nás žádá nepřetržitý výkon a stres se stává součástí každodenní rutiny, je pleť často první, kde se tyto změny projeví. Nové sérum Cryoshoot Hydrating od Instytutum (prodává Infokrása) funguje jako kryoterapie a antistresový komplex v jednom. Okamžitě osvěžuje, hydratuje a pomáhá pleti zotavit se z únavy, nedostatku spánku i vnějších vlivů. Chladivý aplikátor navozuje efekt ledové koupele, aniž byste se museli ponořit do kádě s kostkami ledu, a vrací pokožce ztracenou vitalitu.
Multifunkční formule spojuje přírodní peptidy a aktivní látky, které regulují hladinu kortizolu, s hydratačními složkami pro posílení kožní bariéry a antioxidanty pro ochranu před volnými radikály. Sáhněte po něm po dlouhém letu, probdělé noci, nebo během hektického období. Stačí pár tahů dvakrát denně na vyčištěnou tvář, krk a dekolt – a chlad se postará o zbytek. Bez nutnosti otužování nebo drastických metod.

Máslová tvářenka
Tři komplimenty během dvou hodin nošení. Přesně tolik si vysloužil nový Blush Butter Balm od Summer Fridays (prodává Sephora) hned při svém prvním testování. Krémová textura v odstínu Dusty Rose se vpila do pleti s takovou intenzitou a šťavnatým leskem, že mi připomněla legendární Lip Butter Balm, jen tentokrát na tvářích. Zakladatelky značky, Lauren Ireland a Marianna Hewitt, mají jasno, proč se vydaly právě touto cestou: „Milujeme nenucený flush s lesklým finišem a tvářenka v balzámové textuře pro nás byla přirozeným krokem. Naším cílem bylo vytvořit produkt, který nabídne bohatou, vrstvitelnou pigmentaci v pečující, máslové formuli,“ říkají. Kombinace tří másel (shea, mango a illipe), peptidů, ceramidů a kyseliny hyaluronové proměňuje líčení v hybridní péči o pleť. Šest odstínů, od malinově růžové po hřejivou terakotovou, je inspirováno barvami nekonečného léta.
