Beauty Insider #30: Bandáž na dvojitou bradu od Kim Kardashian, Spiderman v Pradě a nová pravidla české lázeňské kultury

Plus skandál okolo populárního australského SPF a reformulace legendárního make-up setting spreje od Urban Decay.
Josef Šlaich
——
5. srpna 2025

Skims představuje shapewear na dvojitou bradu

Kim Kardashian miluje tvarování. A s její značkou Skims se teď z těla přesouváme k obličeji. Nejnovějším přírůstkem v kolekci je Seamless Sculpt Face Wrap – kompresní bandáž za 62 eur, navržená pro noční použití. Na stránkách Skims byla během chvíle vyprodaná. Popisek slibuje „zpevnění čelisti“, „noční rutinu nové generace“ a „jemně formující materiál s kolagenovými vlákny“. A z hlediska vizuálního marketingu i zapojení do TikTok trendu „morning shed“ se trefila přesně.

Produkt, který už nyní bývá přirovnáván k rekvizitám Meryl Streep z filmu Smrt jí sluší a masce Hannibala Lectera, je elastický pás v odstínech Clay nebo Cocoa, který pevně obepíná čelist, šíji a temeno hlavy. Nosí se přes noc, s cílem podpořit kontury obličeje a zpomalit ochabování pleti. Mou zvědavost (ano, masku jsem si objednal asi pět minut po uvedení) ale rychle střídá krutá realita. Bandáž jsem vyzkoušel a pocitově připomíná sportovní stahovací pásku přenesenou na obličej. Ano, materiál je měkký, okraje nezařezávají a uchycení na suchý zip dobře drží. Ale jakmile ji nasadíte, uvědomíte si dvě věci. Za prvé, že každá kost na obličeji je v nočním tlaku až nepříjemně přítomná, a za druhé, že chirurgové přesně před tímto varují.

Jak upozorňují odborníci z oblasti plastické chirurgie, většina lékařů nedoporučuje dlouhodobé ani intenzivní používání těchto kompresních pomůcek po faceliftu, natož jen tak na běžné nošení. Nadměrný tlak na čerstvě vyliftovanou pokožku – obzvlášť v oblasti lícních kostí, čelisti a uší – může narušit krevní oběh v kožních lalocích, což potenciálně vede ke vzniku nekrózy nebo přechodné nervové dysfunkce (neuropraxie). Na rozdíl od liposukce nebo tvarování těla, kde jsou kompresní oděvy běžnou praxí, jsou po faceliftu často kontraindikovány právě proto, že mohou narušit polohu tkání a přirozený průběh hojení. Chirurgové dávají přednost precizní technice, důsledné hemostáze a přirozenému lymfatickému zotavení.

Bandáž Skims určitě zaujme fanoušky estetiky Kim Kardashian i virálních trendů. Vizuálně působí jako součást sci-fi rutiny s dokonalým osvícením. Ale z hlediska účinku? Možná vás na krátkou chvíli zbaví otoků, ale nikdy nevyrýsuje čelist a už vůbec vás nezbaví podbradku. Hledáte stylový doplněk, co večerní skincare povýší na performance z filmu Halloween? Jste cílovka. Pokud hledáte smysluplný efekt, držte se masáží, hydratace, rad skutečných erudovaných odborníků a opatrnosti. Tělo i obličej si to zaslouží.

Skims Seamless Sculpt Face Wrap

Paradigma superhrdiny

Tom Holland právě natáčí očekávaný film Spider-Man: Brand New Day, ale vedle hollywoodských projektů se nově představuje také jako ambasador Prada Beauty. Luxusní italský módní dům oznámil, že britský herec je tváří jeho nejnovější pánské vůně Prada Paradigme. V oficiálním vyjádření Prada uvádí, že Paradigme „překračuje tradiční představy o mužských vůních otázkou – co když existuje jiná cesta?“.

Samotný Holland o spolupráci s Pradou prohlásil: „S Pradou spolupracuji už několik let a pravidelně si vybírám jejich oblečení na červený koberec. Je to prostředí, ve kterém se obvykle necítím úplně komfortně, ale Prada mi pokaždé dodává sebevědomí. Přesně to samé jsem cítil, když jsem poprvé objevil vůni Prada Paradigme.“ Novinka z dílny zkušených parfumérů Marie Salamagne, Bruna Jovanovice a Nicolase Bonnevillea staví na originální kompozici, která kombinuje svěží kalábrijský bergamot, bourbon geránium a ambrově-dřevitý základ. Prada Paradigme je charakterizována jako vůně zkoumající „vzájemnou interakci vnitřního já a vnějšího světa“ a slibuje avantgardní pojetí mužnosti.

Kreativní ředitelka Prada Beauty, Coralie Salem, se při návrhu flakonu inspirovala archivem historických vůní Prada, ale zároveň jej převedla do současnosti: „Zelená barva je zcela nečekaná. Zkosené hrany obráceného trojúhelníku vytvářejí vizuálně i dotykově překvapivý detail. Je to typická Prada, nepopiratelně sofistikovaná, avšak s dotekem excentrismu.“ Flakon je navíc vyroben z 15 procent recyklovaného skla a uložen v recyklovatelném balení s certifikátem FSC MIX. A jak vůni aplikuje sám Tom Holland? „Mám rád nenápadné věci, ale myslím, že dobrá vůně může mnoho změnit. Je to jako neviditelný doplněk. Osobně používám jeden střik na každou stranu krku, dva na levé zápěstí, pak zápěstí promnu o sebe, a když už jsem oblečený, přidám ještě jeden jemný střik navrch. Nic přehnaného,“ vysvětluje. 

Tom Holland Prada Paradigme

Urban Decay mění recepturu ikonického All Nighter spreje. Skindinavia končí po 15 letech

Jedna z nejúspěšnějších spoluprací v dějinách make-upu je u konce. Značka Skindinavia na instagramu oznámila, že po 15 letech končí její partnerství s Urban Decay, během něhož společně vyvinuli a vyráběli slavný All Nighter Setting Spray. „Naše spolupráce byla postavená na důvěře, stvrzená pouhým podáním ruky a trvala krásných patnáct let,“ uvedla značka. Podle Skindinavie už nová verze spreje neobsahuje jejich patentovanou chladicí technologii, která produkt vynesla mezi make-up ikony.

Urban Decay mezitím uvedl aktualizovanou verzi All Nighter spreje s vylepšeným balením, jemnějším rozprašovačem, prodlouženou výdrží až 24 hodin a novým chladivým efektem. Přibyly i dvě nové varianty, matný a rozjasňující finiš, které doplňují původní přirozený vzhled. Značka tvrdí, že reformulace není radikální změnou, ale „osvěžením klasiky“, přesto se na sociálních sítích rozhořela debata o tom, zda nový produkt může konkurovat původnímu. Skindinavia pokračuje ve výrobě své verze původní receptury, a veřejně se ohradila proti tomu, že Urban Decay na sociálních sítích „snižuje hodnotu originálu“. V beauty světě je tak opět rušno. Uvidíme, komu budou spotřebitelé dál věřit.

Urban Decay All Nighter Setting Spray

Skandál kolem SPF hodnot rozhýbal australský beauty trh

Australská spotřebitelská organizace Choice zveřejnila už v červnu výsledky testování 20 populárních opalovacích krémů. Jen čtyři produkty z dvaceti splnily deklarované SPF hodnoty. Až reakce značky Ultra Violette, konkrétně emotivní video spoluzakladatelky Avy Chandler-Matthews a následná aktivace influencerů, však výsledky skutečně dostala do širšího povědomí a odstartovala mediální bouři.

Podle beauty insiderů představuje tento krok ze strany Ultra Violette značné reputační riziko. Značka, jež se rychle prosadila mezi mladšími spotřebiteli díky silnému storytellingu a sociálním sítím, se nyní ocitla v epicentru pozornosti, zatímco jiné značky se stejným špatným výsledkem, jako Banana Boat či Cancer Council, zůstaly téměř bez povšimnutí. Zvolený způsob komunikace může být dvousečný. Na jedné straně posiluje vztah se skalní komunitou, na té druhé však budí otázky ohledně transparentnosti a schopnosti čelit relevantní kritice.

Ultra Violette

Je nový název skutečně novým začátkem pro beauty značku Brada Pitta?

Rebranding kosmetické značky Brada Pitta na Beau Domaine přichází ve správný moment a chytře využívá mediálního ohlasu kolem jeho filmového projektu z prostředí Formule 1. Přesto však hollywoodská hvězda možná přehlédla jednu podstatnou věc. Není to jen nový kasovní trhák, co nyní přitahuje pozornost médií. Pittův vzhled dostává stejné množství prostoru na stránkách bulváru i módních časopisů, zejména proto, že herec podle nedávných spekulací možná podstoupil lifting obličeje.

Původní launch pod názvem Le Domaine z roku 2022 byl přijat velmi rozporuplně, a tak přejmenování a nový design obalů, symbolizující čistotu, vědeckou preciznost a nižší uhlíkovou stopu, dává smysl. Proč je tedy tento rebranding stále tak nevýrazný, až nudný? Protože Pittova značka nevyužila to nejcennější, co mohla nabídnout, a to autentickou výpověď svého zakladatele. Nejde jen o změnu názvu či barvu obalu, ale především o důvěryhodnost, s níž mohl Pitt otevřeně mluvit o svých zkušenostech se stárnutím. Další promarněná příležitost, co mohla z rebrandingu udělat skutečně silný a osobní statement.

Brad Pitt Beau Domaine

Kruh a čtverec

Od premiéry prvních rtěnek Hermès Beauty 4. března 2020, tehdy jedněch z nejluxusnějších na trhu, značka postupně rozšiřovala své portfolio o laky na nehty, hedvábně lehké pudry, paletky stínů i pečující řasenky. Letos na podzim přichází dosud nejucelenější limitovaná kolekce (k dostání ve vybraných buticích a na hermes.com od září 2025), jejíž balení je geometrické, poetické a elegantní, inspirované elementárními formami designu – kruhem a čtvercem. V kolekci najdete tři odstíny rtěnek, 24 Rose Épure, 55 Rose Mauve a 69 Rose Primaire, paletku stínů Ombres Optiques se čtyřmi noblesními odstíny (fialová, modrošedá, zlatá a zelená) a tři nové laky na nehty v odstínech Violet Byzantin, Jaune Impérial a Vert Écossais. To vše jako vždy ukryté v oranžových krabičkách. 

Hermès Beauty fall 2025 make up collection

Lázeňská kultura

Zamysleli jste se někdy nad tím, co všechno si spolu s tělem nesete do vody, když vstupujete do vířivky nebo bazénu? Právě touto otázkou se zabývá česká značka Spaculture, která ve spolupráci s tuzemským výrobcem vířivek USSPA vyvinula dvojici gelových sprchových produktů Before & After. Ty mění pravidla lázeňské hygieny tím, že respektují nejen pokožku, ale i kvalitu vody. Gel Before připraví tělo na koupel, šetrně odstraňuje nečistoty a odmašťuje tak, aby se co nejméně kontaminovala voda. Gel After pak pomáhá neutralizovat typickou chlorovou vůni a navrací pokožce rovnováhu díky pečujícím olejům. Produkty tak fungují jako promyšlený most mezi wellness rituálem a odpovědným přístupem k vodnímu prostředí.

Spaculture CZ

Znovuobjevený talisman

Každá vůně, která se vydá cestou nové koncentrace, má před sebou obtížný úkol. Musí nejen dorovnat krásu originálu, ale přesvědčivě ji překonat. Nový Blue Talisman Extrait od Ex Nihilo (k dostání od 1. září v Ingredients) tento úkol splnil bravurně a parfémovou vodu překročil téměř rituálním gestem. Je intenzivnější, sytější a zároveň tajemnější. Evokuje mi vzácný elixír, který objevíte v malé pařížské parfumerii, kam se vracíte tajně a často. Extrait otevírá čerstvě rozkrojená hruška, tentokrát v koncentrovanější podobě, díky níž působí téměř jako vzpomínka na první doušek chlazeného koktejlu uprostřed horkého dne. Brzy poté vůně zvolní, nadechne se a otevírá do sluncem prosáklého indického jasmínu, který na pokožce rozkvete jemněji a osobněji než tradiční pomerančový květ v originálu. Přesně v tu chvíli si uvědomíte, že mistr parfumér Jordi Fernández nikdy nešlápne vedle. Tenhle flakon si budu sobecky chránit před zraky okolí.

Blue Talisman Extrait Ex Nihilo Ingredients

Mary Phillips uvádí vlastní make-up. Je její značka m.ph skutečně inovativní?

Dvorní make-up artistka Hailey Bieber a Kendall Jenner právě představila vlastní kosmetickou značku m.ph. Po dvaceti letech v zákulisí módních přehlídek a červených koberců přichází Mary Phillips s produkty, které slibují přenést její ikonickou underpainting techniku do každodenního života. V hlavní roli je stejnojmenná paletka s krémovým konturováním, korektorem a rozjasňovači. Na první pohled skvělé, ale opravdu beauty trh potřebuje další paletku neutrálních tónů a další červenou rtěnku? Jistě, Phillips je mistryní jemných vrstev a přirozeného modelování tváře, jenže tento přístup už dávno nepatří jen do zákulisí pompézních eventů. Na trhu podobné produkty nabízí nespočet značek od Westman Atelier po Makeup by Mario a zdá se, že nové produkty m.ph jsou spíše shrnutím toho, co už dobře známe, než přelomovou novinkou. Nejde o to, že by produkty nebyly kvalitní nebo že by značka neměla svůj půvab. Od jména s tak silným rukopisem jsme ale čekali víc než další variaci na trend, který možná právě zažívá svůj vrchol.

Peggy Gou v sedle K-beauty: Beauty of Joseon míří na americký trh

Nová kampaň korejské značky Beauty of Joseon s názvem Not Our First Rodeo přivádí na scénu DJku a producentku Peggy Gou jako globální ambasadorku. Spojení její dark feminine energie, ikonických westernových prvků a nového SPF Day Dew ukazuje, že značka má světové ambice a začíná právě v Americe. Novinka Day Dew Sunscreen SPF 50 je navržena speciálně pro americký trh, kde stále platí zastaralejší regulace UV filtrů než v EU. Kombinuje širokospektrální ochranu s pečujícími složkami jako kyselina hyaluronová a niacinamid a slibuje lehkou, rozjasňující texturu, která se bezchybně vsákne do pleti. 

Úhel pohledu

Rozjasňovače slibují lesk, ale málokdy respektují přirozenou texturu. Jakmile vaše pleť není dokonale vyhlazené plátno, najít produkt, který září, aniž by zvýrazňoval póry, suchá místa nebo nedokonalosti, bývá spíš snaha o kompromis než o kouzlo. Novinka Skylight od Glossier (k dostání od 7. srpna 2025) tento úkol bere vážně. Tekutý rozjasňovač kombinuje hydratační sérum s technologií Complexion-Inspired Micro Pearls a odráží světlo tak, aby pleť zůstala přirozená, zářivá a beze stopy třpytek nebo nevzhledných map. Líbí se mi, že jemně vyhlazuje povrch pleti, mikroperly napodobují její tón a odraz světla, a přídavek kyseliny hyaluronové zajišťuje, že výsledný efekt drží a nevysušuje. Vybírat můžete ze šesti odstínů od bílozlatého Lunar přes růžově zlatý Prism až po bronzový Gaze s červenými odlesky. Ať už ho nanesete lehce pro jemný efekt, nebo ve vrstvách pro extra drama, jedno zůstává stejné – pleť bude osvětlená tím nejlichotivějším světlem.

Glossier Skylight

Kiehl's a Eliška Podzimková posílají milostný dopis Praze

Proslulá newyorská skincare značka Kiehl’s pokračuje ve své tradici spoluprací s lokálními umělci a přizvala k tvorbě nové limitované edice jednu z nejvýraznějších českých multimediálních tvůrkyň současnosti, Elišku Podzimkovou. Výsledkem je kolekce nazvaná With Love from Prague, spojující bestseller značky Ultra Facial Cream a legendární avokádový oční krém Creamy Eye Treatment s autorskými ilustracemi inspirovanými kouzlem pražských ulic. Podzimková, jejíž umění s lehkostí propojuje reálné fotografie s ručně kreslenými prvky, vtiskla produktům unikátní vizuální podpis. Její hravá animátorská poetika se v limitované edici Kiehl’s přirozeně prolíná s DNA značky, která vždy sází na neformální a autentickou komunikaci. Výsledkem jsou designy zachycující světově známá místa, momenty a symboly pražského života s laskavou nadsázkou. Eliščin rukopis, známý z projektů pro Jamieho Olivera, tak transformuje každodenní beauty rutinu ve vzpomínku na město, jež všichni tolik milujeme.

Kiehl's Eliška Podzimková With Love from Prague

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu