New online era is coming. Představujeme nový web HARPER'S BAZAAR

7 bodů, díky kterým začnete svou cestu k vysněné postavě, a hlavně v ní vytrváte

Znáte to nadšení, když se rozhodnete, že začnete cvičit? Určitě. Vzpomínáte si ale také na ten pocit, když se vám chce čím dál méně, až to zkrátka vzdáte? Ať už je to z pohodlnosti, nebo se najde jiný důvod, zažili to téměř všichni. Osobní trenérka Barbora Voštová sepsala 7 bodů, díky kterým začnete cvičit, bude vás to bavit, ale především v tom vytrváte.
Barbora Voštová
——
12. března 2022

Foto: archiv Karma Passion

Většina z nás by na svém těle chtěla něco změnit nebo alespoň malinko poupravit. A většina z nás už také vyzkoušela celou řadu zaručených doporučení, jak to provést. Ovšem málo kdo vydrží z takové cesty nesejít. Bojíte se, že zakoupením permanentky do posilovny akorát přispějte svému oblíbenému fitness, protože déle než dva týdny chodit nevydržíte?

Pokud hodláte konečně začít a něco ve své životosprávě změnit, sestavili jsme pro vás několik kroků, jak cestu k vysněné postavě začít, a hlavně nepřestat.

1. 

Dlouhodobě naučené návyky nejde změnit hned, nejdůležitější je překonat prvních pár týdnů. Obecně platí pravidlo 21 dní. Proč právě 21? Je dobré si říci jednu podstatnou věc, pravidelně se opakující činnost po tuto dobu vám nezaručí hotovou životní změnu. Důležitý je fakt, že po uplynutí tří týdnů získáte nový návyk. Zjednodušeně řečeno si zvyknete a cvičení se stane vaší součástí. Začnete ho provozovat automaticky, a tím si velmi usnadníte život. Vaše motivace udržet si tuto část vašeho rozvrhu i nadále bude čím dál tím větší, jelikož už novou činnost budete dělat samovolně a nebude vás stát tolik úsilí.

2. 

Najděte si parťáka, nebuďte na změnu sami. Znáte to, ve dvou se to lépe táhne, a má to něco do sebe. Svěřte se se svým plánem za lepší postavou kamarádce a v ideálním případě ji přizvěte k sobě. Můžete si společně udělat svou osobní výzvu. Navzájem se budete podporovat, zároveň se i pohlídáte, a navíc pokud se vám někdy nebude chtít cvičit, věřte, že když na vás bude čekat kamarádka, nenecháte ji v tom samotnou. A k tomu všemu si společně můžete užít i dost zábavy.

3. 

Zakažte si používat slovo dieta. Chcete-li, aby váš nový postoj k životosprávě byl pozitivní, slovo dieta působí přesně opačně. Automaticky si pod ním člověk představí hladovění a trápení. Pokud má být vaše cesta úspěšná, musí být trvalá. A tyto pokusy jsou většinou na krátkodobý časový úsek. Vy ale nechcete, aby se vše rychle vrátilo do starých kolejí. 

4.

Vyfoťte se. Znáte určitě fotky „před a po“. Progres je to, co vás bude motivovat. Nebojte se třeba po týdnu sami sebe zdokumentovat a pořídit fotku, na které toho je co nejvíc vidět. Věřte, že při porovnávání jednotlivých fotek na sebe budete pyšní.

5. 

Sestavte si plán. Stanovte si reálné cíle a ty si sepište. Můžete na papír, nebo do telefonu, co vám více vyhovuje. Začněte pomalu – dejte si pro začátek menší cíle, a jakmile dosáhnete první mety, stanovte si další. Vezměte den po dni a na konci si vždy zaznamenejte své výsledky. Už jenom to, že vám budou postupně přibývat vyplněná okénka ve vašem rozvrhu, vás bude motivovat dál a dál.

6. 

Nehladovte a jezte pravidelně. Organismus potřebuje dostatečný příjem energie, a pokud mu ji nedopřejete pravidelně, bude mít tendenci více ukládat tuky. Vyhladovělé tělo si dělá zásoby na horší časy, protože se bojí, že zase delší dobu nic nedostane. Lidé, kteří se dlouhodobě trápí hladověním, mají kvůli tomu zpomalený metabolismus a tvoří se jim zásoby. Pokud si dopřejete pravidelný přísun jídla, budete se cítit mnohem výkonněji a zároveň psychicky odolněji. Váš krevní cukr nebude tak často kolísat, a proto vás nebudou trápit změny nálad, únava nebo záchvaty hladu a chutě na sladké. Nejvhodnější je jíst tak, abyste se nepřecpávali, nejedli příliš tučná a přeslazená jídla, ale hlavně nepociťovali hlad.

7. 

Choďte. Chůzi se můžete věnovat kdekoliv a nic k ní nepotřebujete. Začněte třeba tím, že v práci vyměníte výtah za schody. Pokud zvládnete i chůzi se závažím, když si doma odepřete výtah a tašky plné nákupu vynesete domů po svých, pro vaši kondici jen dobře. Svižná chůze je perfektní pro zlepšení nebo udržení dobrého zdravotního stavu a posílení fyzické kondice. O víkendu zařaďte do programu delší procházku v přírodě nebo v parku na čerstvém vzduchu. S pravidelným pohybem se zlepší výkonnost vašeho kardiovaskulárního systému, díky tomu získáte větší šanci prožít kvalitnější a delší život.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu