Říjen vybarvený na růžovo
Art

Říjen vybarvený na růžovo

Beauty redaktorka Harper's Bazaar Martina Polachová o tom, jak některé značky přispívají na boj s rakovinou prsou a jak se můžete přidat i vy.
Martina Polachová, Katie Intner
——
14. října 2024

Foto: archiv

Nepěkná diagnóza má naštěstí jednu velmi pozitivní stránku. Mnoho pozorných „aktivistů“, kteří se ze všech sil snaží podporovat a dodávat sílu, když už zákeřná nemoc propukne, ale také se usilovně zasazují o lepší povědomí a hlavně o prevenci tohoto onemocnění. Kdo se letos zapojil do tradičních říjnových iniciativ boje proti rakovině prsu?

Ve spa hotelu Mandarin Oriental Prague se rozhodli v průběhu Růžového října přenechat 10 procent ze všech procedur Inner Strength prodaných v tomto měsíci nadačnímu fondu Pink Bubble, který více než 12 let pomáhá mladým lidem s onkologickým onemocněním. 

Dvouhodinové ošetření těla Inner Strength, jež využívá nejen sílu léčivých aromaterapeutických olejů, ale také tahy jemné, pomalé masáže, dále dechové techniky a blahodárné teplé obklady, pomáhá uvolnit napětí a nalézt vnitřní sílu. Sobě tak dopřejete péči, klid a odpočinek, druhým potřebnou pomoc.

Mandarin Oriental Prague

Mimochodem, olej „Inner Strength“  bohatý na kardamon a kadidlo harmonicky doplňují rozmarýn se šalvějí a jeho tvůrkyně Geraldine Howard, jež sama prošla těžkou onkologickou léčbou, jej popisuje jako vřelé objetí, které potřebuje každý – a nejvíc ten, kdo zrovna prochází jakkoli složitým životním obdobím. „Propojení doteků se silou aromaterapie přináší klid, hluboké uvolnění a ono objetí, které během náročných momentů tolik potřebujeme,“ vysvětluje Simona Brejchová, ředitelka Spa & Wellness hotelu Mandarin Oriental, Prague. „Každý, kdo si tuto proceduru v průběhu října dopřeje, současně automaticky přispěje Pink Bubble na jejich podpůrné aktivity,“ dodává. A protože spoluzakladatelce nadačního fondu Pink Bubble Martině Šmukové jde především o to, aby mladí pacienti měli i v době nemoci co nejvíce důvodů k radosti, nepřestávali si plnit své sny a získali psychickou pohodu k uzdravování, velice se z této spolupráce těší: „Máme radost, že hosté spa hotelu Mandarin Oriental Prague mohou po celý měsíc prostřednictvím procedury Inner Strength podpořit naši práci a zároveň si dopřát vzácný čas pro sebe.“

Mandarin Oriental Prague

Značka Estée Lauder, která se bojem proti rakovině prsu a zvýšením povědomí o ní zabývá už přes 30 let, se do této pomoci zapojuje dokonce dvěma způsoby. Nejenže 1. října rozsvítila Prahu, tedy přebarvila po setmění na růžovo Petřínskou rozhlednu, Žižkovskou věž a Tančící dům, ale také 50 procent výtěžku z prodeje vybraných produktů v průběhu měsíce října věnuje obecně prospěšné společnosti Onko Unie, podporující pacientky s onkologickými diagnózami a metastatickou rakovinou prsu.

Růžový říjen

„Osobně jsem zažila hluboký dopad kampaně v rámci boje proti rakovině prsu od chvíle, kdy mě Evelyn Lauder přizvala, abych bojovala společně s ní,“ vzpomíná Elizabeth Hurley, globální ambasadorka kampaně proti rakovině prsu skupiny Estée Lauder Companies. A pokračuje: „Velmi mě to dojalo, protože moje babička na tento typ rakoviny nedlouho předtím zemřela a popírala povědomí o nemoci, dokud nebylo na léčbu příliš pozdě. Věděla jsem, že spolu můžeme udělat průlom, a měla jsem pravdu. Účast v kampani je dodnes jedním z nejdůležitějších úspěchů mého života a pevně věřím v pokračování Evelynina poslání.“

Estee Lauder

Nelze nezmínit aktivity neziskové organizace Loono, jež se prevenci rakoviny prsu věnuje už 10 let v rámci své kampaně #prsakoule. Její zakladatelka, MUDr. Kateřina Šédová, apeluje: „Čísla jasně ukazují, jak důležitá je v případě rakoviny prsu prevence a včasná diagnostika, která výrazně zvyšuje šance na úspěšné vyléčení. Proto se Loono i v tomto roce rozhodlo zapojit do kampaně Růžového října. Chceme ženy motivovat k pravidelnému samovyšetření prsou, k návštěvám preventivního ultrazvuku i screeningového mamografu.“

Loono, Autor: Martin Faltejsek

Samovyšetření je přitom vedle zdravého životního stylu nedílnou součástí péče o prsa. Mělo by se provádět od puberty, a to jednou měsíčně, ideálně po menstruaci. Pomoci v tom může mobilní aplikace Preventivka, kterou si za dva roky od spuštění stáhlo už 95 tisíc uživatelů a zhoubný nádor si i díky tomu včas odhalilo 68 lidí. Přispívají samozřejmě i pravidelná vyšetření gynekologem jednou ročně a mamografický screening, kterého by se měla jednou za 2 roky účastnit každá žena starší 45 let. Dokáže totiž odhalit nádory od velikosti 3 mm, jež rukou není možné nahmatat.

Martina Polachová

Beauty redaktorka Harper’s Bazaar na stránkách i webu sdílí se čtenáři velkou lásku ke kosmetice a péči o sebe. Zastánkyně přirozenosti, minimalismu a dobrého spánku je kromě jiného milovnicí zimy a sportů na sněhu, rychlých aut, upraveného obočí, kvalitního červeného (vína), intimity i skrytého jiskření.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu