Příběh je to celý velmi velmi francouzský, a proto velmi uvěřitelný, skvěle civilně zahraný, a tak dýcháme rozechvěle spolu s Fanny Ardant, která neskutečně opravdově hraje velmi elegantní, uznávanou architektku v důchodu, Shaunu. Ta žije sama v bytě plném vzpomínek, občas na veřejnosti mluví o své práci, má dobré vztahy se svou dcerou i vnučkou, opravuje zděděnou chalupu kdesi v Irsku, a především má za to, že její romantickou ženskou stránku v tomto životě už nic nečeká. Když poprvé zachytí chemii mezi sebou a sexy onkologem Pierrem, nevěří sama tomu, co cítí.
Potkali se před patnácti lety v nemocnici, kde Pierre léčil její sestru. A teď se potkávají znovu a Pierre ji evidentně chce. Jak se má ale žena zachovat v sedmdesáti, zamiluje-li se do ní o dvě dekády mladší muž? Má do toho jít? A jak moc? Má pro ni význam rozbouřit už dávno klidné vody a riskovat zranění láskou? Neměla sex řadu let. Shauna Pierrovi říká: „Zamiloval ses do ženy bez perspektivy.“ On se nerozpakuje souhlasit, ale nevadí mu to, dává důraz na slova „zamilovat se“. Žádný jazyk nezní tak úžasně při takto intimních hovorech jako francouzština, samotné dialogy pronášené polohlasem do vlasů toho druhého jsou v tomto filmu zážitek. Takový detail, Fanny Ardant velmi sluší kajalovou tužkou orámované oči a v zásadě takto nalíčená i uléhá do postele. Všimla jsem si toho, vybavuju si, jak jsem si nechávala ve stejných situacích večer také linky na očních víčkách, doufala jsem, že se tak budu tomu druhému víc líbit.

Ve světě, který v posledních letech řeší anti-aging, pro-aging, smart-aging a až obsesivně si opakuje, že věk je jen číslo, je zajímavé vidět zpracovaný vnitřní život ženy, která vypadá vlastně velmi dobře, ale sedmdesátka už její myšlenky odvedla od romantiky jinam, už dlouho ji nikdo nechtěl. Asi každé ženě projde někdy hlavou myšlenka, který milostný polibek bude ten poslední? Všem ženám bych přála, aby byly vnímány jako objekt hodný milování a touhy v kterémkoli věku.
Film je možné zhlédnout na platformě Edisonline nebo v artových kinech.