Již zítra jde do amerických kin snímek Maria režiséra Pabla Larraína (Jackie, Neruda, Spencer) o životě jedinečné operní divy Marii Callas, kterou ztvární držitelka Oscara Angelina Jolie. V prosinci bude snímek představen v ČR.
Příběh filmu se zaměřuje na poslední roky jejího života – stěhování do Paříže po skandálním vztahu s miliardářem Aristotelem Onassisem, který měl ve stejnou dobu vztah jak se slavnou sopranistkou, tak i s Jackie Kennedy. Ve filmu miliardáře ztvární Haluk Bilginer a vdovu po americkém prezidentovi slavná italská herečka Valeria Golino.

„Je to nejtěžší, nejnáročnější role,“ řekla v jednom z interview Angelina Jolie. Ta štafetu role legendární sopranistky přebírá po slavné francouzské herečce Fanny Ardant, která si Callas zahrála ve filmu Callas Forever z roku 2002.
Kromě toho, že se Jolie musela zcela převtělit do legendární divy, se také – a to v první řadě – musela dlouhé měsíce učit zpívat. I když totiž řekla režisérovi (Pablo Larraín), že zpívat umí, není vůbec snadný úkol (byť jen trochu) napodobit techniku a hlas jedné z nejslavnějších zpěvaček v historii. Absolvovala tak několikaměsíční náročné hlasové tréninky, a to jen pro pár malých pasáží ve filmu – z naprosté většiny se ve filmu používají staré nahrávky hlasu Marii Callas.

Film však slibuje grandiózní podívanou, i co se kostýmů týče. Ty totiž v každém filmu Pabla Larraína hrají samostanou, důležitou roli – jak v Jackie o Jackie Kennedy, tak i ve snímku Spencer o princezně Dianě byl schopen perfektně reinkarnovat styl svých hrdinek a jejich (někdy neblaze) proslulých looků. Právě vytříbený, glamour styl Marii Callas si vzal na starosti Massimo Cantini Parrini, který již v minulosti pracoval na projektech Ferrari nebo Cyrano.
Těšit se tak můžeme na Mariiny nejslavnější avantgardní kostýmy ze slavných vystoupení, luxusní kožichy a grandiózní róby odrážející její společenský život, překrásné doplňky a šperky nevyčíslitelné hodnoty.

Parrini prý vytvořil více než 60 looků dle archivů a starých fotografií z 50. a 60. let. „Doplňky jsou při natáčení filmu, jako je tento, vždy mimořádně důležité a na detailech při vyprávění jedné éry pro film záleží. Pokud jde o šperky, ne všechny byly vintage, ale většinu z nich jsem musel znovu vytvořit, protože nebylo snadné je sehnat,“ řekl Parrini pro Harper's Bazaar UK. „Dát dohromady všechny tyto doplňky zabralo spoustu času a energie, protože jsem je musel hledat všude. Hodně jsem cestoval a většina věcí byla nalezena v Londýně,“ dodává.