Zaostřeno na detail

Přestože pravidelně dřete v tělocvičně, některé části těla se nemění. Nedaří se je zpevnit, ani zeštíhlit. Spolu se sportovci a trenéry jsme vybrali správný sport, stravu i cviky na doma, aby i ty poslední nedokonalosti konečně zmizely.

Foto: Shutterstock

Správně zvoleným posilováním můžete vytvarovat jednu konkrétní partii, ale aby byl výsledek viditelný a podkožní tuk zmizel, musíte zařadit i opravdový pohyb. Může to být běh, rychlá nebo dlouhá chůze, kolečkové brusle, plavání, jízda na kole či koloběžce. Osobní trenér Ondřej Diviš doporučuje zařadit trénink čtyřikrát týdně a střídat posilování s kardio aktivitou. Připravte se ale na to, že problematické partie budou mizet jako poslední.

Povislé paže

Jestli jste přestala divoce mávat na pozdrav a už jen kynete paží jako členka královské rodiny, je čas s tím něco udělat.

Ideální sport: „Paže nejefektivněji posílíte plaváním kraulu. Pokud nejste zrovna kraulaři, zkuste aquajogging. Ve vodě musí tělo překonávat odpor a nižší teplota stimuluje oběhový systém k účinnému spalování energie. V zimě choďte na běžky, které rychle donutí zapojit ruce,“ doporučuje Petra Kuříková, reprezentantka v olympijském triatlonu a ambasadorka běžecké značky ON.

Cvik na doma: Takzvané zadní kliky. Stačí vám lavička v parku nebo židle. Opřete se rukama o sedák, natáhněte nohy a spusťte zadek k zemi. Začněte na třiceti denně, klidně po třech sériích s větším odstupem, a postupně zvy- šujte. Funguje také nošení nákupních tašek.

Jídlo: Platí obecná pravidla, tedy dostatečná hydratace, pravidelná strava a kvalitní bílkoviny. Rychlé cukry zařaďte po tréninku, aby se doplnil svalový glykogen, ale nedávejte si ovocné smoothie, když sedíte v kanceláři. Veškeré cukry ze zdravě vypadajícího drinku se přeměňují na tukové zásoby.

Spodní část břicha

„Člověk většinou hubne kompletně a břicho jde obvykle jako poslední,“ upozorňuje lektorka jógy Karin Dimitrovová. O spodní části břicha to platí dvojnásob.

Ideální sport: Posilovat břišní svaly je fajn, ale když jsou pokryté tukem, výsledek neuvidíte. Zkombinujte posilování s pravidelným pohybem, stačí 20 minut denně, a správnou životosprávou. Kardio aktivity mohou být kontraproduktivní – sice hubnete, ale třeba při dlouhých bězích ztrácíte i svaly.

Cvik na doma: Obyčejné prkno, poctivé sedy lehy, zvedání nohou do svíčky. Na Instagramu mrkněte na #30day - abchallenge, třicetidenní plán, podle něhož svá plochá břicha formují i Zuzana Stráská nebo Daniela Peštová.

Jídlo: „Jezte hodně zeleniny, vyhněte se sladkému a všemu, co má na obalu uvedeno více než pět ingrediencí,“ radí Karin Dimitrovová. Rozlučte se také s alkoholem, který se ukládá právě na břiše.

Macaté boky

Když se řekne „madla lásky“, zní to stejně otravně, jak to vypadá. Navíc jde o jednu z nejzákeřnějších částí těla.

Ideální sport: Pomůže jakýkoli nejednotvárný pohyb a časté rotace těla. Gymnastika, starý dobrý aerobik, cross fit, kickbox, ale i jóga nebo pilates.

Cvik na doma: Výdrž v podporu ležmo, tedy vlastně plank na boku. Dobře funguje i jednoduchý cvik: stoupněte si vzpřímeně, mírně rozkročte nohy a co nejhlouběji se uklánějte do stran, jako byste dlaní chtěli přejet po vnější straně stehna až ke kotníku.

Jídlo: Měli byste jíst co nejzdravěji, protože pokud vás trápí tato partie, vše nezdravé, co sníte, se ukládá právě tady.

Silná stehna

Cílem je zeštíhlení, zpevnění a tvarování. Rozhodně se vyhněte intenzivnímu posilování.

Ideální sport: „Skvělé jsou bojové sporty, které zapojují i dolní končetiny, tedy kickbox, karate, taekwondo, shaolin. Dobře funguje také chůze do kopce, zkuste ji se sníženým těžištěm, tedy polovýpady vpřed,“ popisuje trenér Diviš.

Cvik na doma: Dřepy u zdi s gymbalem za zády nebo výpady vzad na místě. Tři série po patnácti každý den.

Jídlo: Omezte pečivo a sladkosti. Zkuste více pít. Tím, že se zbavíte vody, kterou tělo často zadržuje právě v oblasti nohou, můžete na objemu zeštíhlet i o několik centimetrů.

Více skvělých tipů, jak si vytvarovat postavu do kýžených křivek najdete v dubnovém Harper's Bazaaru, který je v prodeji od 14.března.

Čtěte dál