Tradiční podoba přehlídek Victoria’s Secret končí. Proč andílkům odzvonilo?

Americká značka spodního prádla nyní přemýšlí, čím velkolepé show spodního prádla nahradit.

Foto: archiv značky

První přehlídka Victoria’s Secret se konala před čtyřiadvaceti lety, v roce 1995. Od té doby se stala synonymem pro pompézní show se sexy kostýmy, slavnými modelkami s dokonalými těly, známými zpěváky a hlavně miliony diváků, kteří přehlídky sledovaly po celém světě. Nyní vedení značky oznámilo, že další podobně pojatou show již organizovat nehodlá. Podle oficiálního vyjádření nyní “hledá nový typ akce” a především nové platformy, které by nahradily tradiční televizní přenosy. 

Přehlídky, které značku zviditelnily po celém světě, se ovšem v posledních několika letech staly kamenem, jenž její image začal táhnout ke dnu. V době Instagramu, hnutí MeToo, boji za posílení ženského sebevědomí i trendu přirozené ženské krásy přehlídky s hypersexualizovanými kráskami v titěrných oblečcích ztratily svou přitažlivost. 

Victoria’s Secret si módní komunitu rozezlila i nepodařeným interview, ve kterém se šéf marketingu Edward Rezek podivoval nad tím, proč by měla značka na molo vysílat více plus size modelek. “Pořád se nás někdo ptá na to, proč neuděláme tohle a ono. Proč nemáte transexuální modelky? Proč nemáte modelky s velikostí 50? Ne, nemyslím si. Proč? Protože naše přehlídka je fantazie. Zábavní program, který trvá 42 minut,” řekl Rezek magazínu Vogue.

To, že o podívanou je stále menší zájem, dokazovaly ostatně i klesající čísla sledovanosti. V roce 2013 show sledovalo téměř deset milionů lidí, loni jen 3,3 milionu. Reputaci nepomohlo napravit ani zacílení na asijské trhy, kdy se přehlídka konala například v Šanghaji. Pozornost žen se v současné době zaměřuje na jiné značky, které dokáží oslovit i zákaznice s nestandardními velikostmi, což Victoria’s Secret nedokázala. 

Na ignoraci trendu “body positivity” nyní těžce doplácí. Mateřská společnost L Brands se potýká se špatnými ekonomickými výsledky a na začátku roku oznámila, že letos zavře dalších padesát svých obchodů. V roce 2018 jich přitom skončily rovné tři desítky. Změnit jen koncept show tedy zřejmě stačit nebude.

Čtěte dál