Revoluce RiRi

Rihanna uvedla svou vlastní značku Fenty a ve světě módy to způsobilo poprask. V čem je nový člen elitního klubu tak výjimečný?

Je to více než dvanáct let, co na světové hitparády zaútočila chytlavá píseň Umbrella. Krásce z Barbadosu přezdívané Riri vynesla nejen cenu Grammy, ale i start její závratné hudební kariéry, během níž se stala globální ikonou. Nyní prožívá další zásadní okamžik své kariéry. Ve spolupráci se skupinou LVMH uvádí na trh svůj vlastní módní dům Fenty nesoucí její příjmení. První kolekce dámského oblečení a doplňků měla online premiéru v červenci.

Foto: archiv Fenty Beauty

1 Bod pro ženy

Rihanna je první ženou a první černoškou v čele luxusního módního domu. Poslední novou značkou, kterou módní gigant LVMH na trh uvedl před více než třiceti lety, byla v roce 1987 značka Christian Lacroix. Ta ale nakonec zkrachovala a LVMH ji později prodalo.

Foto: archiv značky

2 Byznysové impérium

Pro Rihannu to není zdaleka první zkušenost s módním byznysem. V roce 2014 fanoušky odměnila spoluprací s Pumou. Loni představila značku spodního prádla Savage x Fenty a stojí i za kosmetikou Fenty Beauty, na kterou pějí chválu vizážisti a youtubeři po celé planetě. Právě úspěch
Fenty Beauty přesvědčil Bernarda Arnaulta, majitele skupiny LVMH, že s Rihannou se vyplatí spolupráci rozšířit na plnohodnotnou značku.

Foto: archiv značky

3 Drzý nováček

Koncern LVMH, který ovládá přes šedesát luxusních podniků včetně Dioru, Givenchy, Celine nebo Louis Vuitton, otevřením nového módního domu potvrdil, že nutně nemusíte pocházet z evropského kulturního okruhu a šít oblečení 100 let, abyste se dostali na vrchol. „LVMH zaštiťuje značky, které jsou považovány za součást francouzského kulturního dědictví. Rihanna se zařadila po bok vážených a ikonických figur,“ napsala pro magazín Time Rhonda Garelick, profesorka newyorské Parsons School of Design. Příchod Fenty tak lze podle ní označit za malou kulturní revoluci.

Foto: archiv značky

4 Digitální stopa

Fenty je odpovědí na dobu, kdy se módní trendy rodí především na Instagramu. Rihanna se svými více než 70 miliony followerů patří mezi nejvlivnější globální influencery. Značek postavených na jménech celebrit je spousta, ale partnerstvím s LVMH dostalo Fenty punc silného hráče, a nejen další chvilkové onlinové senzace.

Foto: archiv značky

5 Zdravé sebevědomí

Současnému světu vládne diverzitaatrend „body positivity“. Rihanna je se svou značkou kosmetiky s desítkami odstínů makeupů, spodním prádlem pro ženy všech velikostí a nenuceným vystupováním dokonalým vzorem pro zákazníky z celého světa bez ohledu na pohlaví, věk, konfekční velikost i barvu pleti. „Jsou tu ještě další věci: Jsem mladá. Jsem nováček. Jsem žena. Nebudu se za to omlouvat a nebudu nijak slevovat z toho, že jsem žena, že jsem černoška a že mám svůj vlastní názor,“ řekla Rihanna v interview pro magazín T listu New York Times.

Čtěte dál