Ovládněte svůj čas!

Aneb umění time managementu.

Rodina, práce, kamarádky… Vše skloubit dohromady v době, kdy jsou všichni zaměření na výkon, je téměř nemožné. Jediné řešení je, naučit se ovládat svůj čas.

Foto: ImaxTree

Čas neovládá vás, vy ovládáte čas!

Když zvládnete organizovat svůj čas, dokážete významně snížit hladinu stresu, zbavíte se úzkosti a zvýšíte efektivitu své práce. 

1. Nesnažte se být perfektní

Zapomeňte na dokonalost ve všech směrech vašeho bytí. Nejde být zároveň nejlepší matkou, manželkou a managerkou. A stejně, co je perfektní pro vás, nemusí být perfektní pro vaše okolí. Odvádět skvělou práci je jedna věc, být dokonalá je věc druhá. Touha po perfekcionalismu z vás zbytečně vysává energii. 

2. Neodkládejte nic na později

V noci se budíte zpocená hrůzou, že jste neodeslala prezentaci, mail, zprávu… Většina úspěšných lidí přiznává, že vše řeší hned. Odkládání úkolů vás zbytečně stresuje, protože neustále žijete s pocitem, že ještě něco musíte dořešit. Pokud vše vyřešíte okamžitě, budete mít neustále čistý stůl a půjdete každý večer spát s čistou hlavou. 

3. Dokončujte

Často máte rozdělaných 10 věcí najednou? Skončte s tím. Rozdělte si úkoly dle priority a postupně je zpracovávejte. Méně důležité úkoly delegujte na někoho jiného. Podstata úspěchu je v dokončování, přestaňte dělat věci jen napůl.

4. Pište si seznam

Na každý den si napište seznam úkolů, které musíte splnit. Postupně odškrtávejte hotové. Bude se vám lépe dýchat, když budete vědět, co vás ještě čeká.

5. Nenechte se rušit

Dávejte si cíle a stanovte si přestávky. Stihnete tak pracovat i hovořit se svými spolupracovníky, nebo omrknout sociální sítě a eshopy.

6. Naučte se říkat NE

I váš den má 24 hodin. Když máte čas, klidně svým kolegům pomozte, když ho však nemáte, zdvořile je odmítněte. 

7. Myslete na své zdraví

Dodržujte přestávky. Jezte mimo pracovní stůl a občas se trochu protáhněte. Po práci se věnujte sportu, protože jen tak se udržíte ve fyzické i duševní kondici.  

Čtěte dál