Nejvýraznější designérské spolupráce H&M

Když designéři chtějí nakrmit masy.

Foto: archiv značky

H&M patří k největším módním vůdcům. Právě díky H&M si lidé naskrz sociálními vrstvami mohou aktuální trendy a jednou za rok i luxus od nejlepších návrhářů. Doslova za pár dní vstoupí do prodeje poslední z módních kolaborací a to Moschino [tv] H&M. Připomeňme si ty nejpodařenější.

Karl Lagerfeld x H&M

Kaiser Karl to vše odstartoval v roce 2004. Udělal to i přesto, že riskoval svou pověst (vybudoval si jméno na Haute Couture a najednou se vrhl na konfekci pro širokou veřejnost). Potvrdilo se však, že je opravdu génius a H&M mělo největší tržby v historii. Kolekce byla typicky lagerfeldovská. Převážně černo-šedá, plná šifonu, hedvábí společně s kůží a bavlnou. Nepřinesl převratné střihy nebo nový vzor. Ale dal lidstvu dostupný luxus a otevřel cestu ostatním, aby otevřeli brány "vysokých značek" a zaplnily celý svět.

Foto: archiv značky

Roberto Cavalli x H&M

Snad v žádné jiné sezóně tohoto tisíciletí se nenosilo víc zvířecích vzorů. Cavalli, italský designér, který ve své tvorbě spojuje až téměř dekadentní luxus s italskou vytříbeností uvedl kolekci tak výraznou, že třeba v NY byla vyprodána během dvou hodin. V mužské části uvedl sametová saka, trenčkoty s koženými lemy a úzké kravaty. Celý výsledek působil jako úžasná, živá a vášnivá party.

Foto: archiv značky

Maison Martin Margiela x H&M

Tato kolekce byla klasická. Přesně v rámci filozofie značky, hladké a jednoduché střihy, v paletě klidných odstínů avšak s výraznými prvky. Skleněné platformy u bot nebo kabát ušitý z jemné a obrovské deky na spaní. Celá kolaborace byla doplněna ikonickými čísla na každé nášivce.

Foto: archiv značky

Versace x H&M

Donatella byla oslovena ke spolupráci v roce 2011 a tato kolekce byla skutečně rekordní. Nebyla to jen inspirace stylem značky. Naopak. Každý jednotlivý kus doslova křičel Versace. Výrazný Miami print, kožená saka a bundy v kombinaci se zlatem. Jedna z nejdražších a okázale nejluxusnějších značek se tak dostala každému a neztratila nic ze svého renomé. V Londýně byla vyprodána během jediné hodiny.

Foto: archiv značky

Balmain x H&M

Kolekce z pera Oliviera Rousteinga, kreativního ředitele značky Balmain, se celosvětově vyprodala už po dvou hodinách a způsobila hotové šílenství mezi módními nadšenci. Rousteing vytvořil z Balmain i crew kolem sebe skutečný kult. Všichni najednou chtěli být jako Kendall Jenner a Jourdan Dunn. Jedná se tak a jednu z nejúspěšnějších kolekcí vůbec.

Foto: archiv značky

Moschino x H&M

Moschino [tv] H&M je kolekce, v níž se energie ulice střetává s pop kulturou, nádechem glamour, hravostí a humorem. Kreativní ředitel Moschino Jeremy Scott vytvořil kolekci pro ženy i muže, doplňky a také speciální kousky pro psy. Kolekce Moschino [tv] H&M bude 8. listopadu uvedena online na hm.com a v rámci ČR v Nákupní galerii Myslbek Praha.

Foto: archiv značky

Čtěte dál