Na skútru až na konec světa

Otestovali jsme Vespu na silnicích velkoměsta.

Vyzkoušeli jsme rovnou Vespy dvě. Sportovní GTS a městskou Primaveru. Oba modely 125ccm, takže vám k jejich obsluze bude stačit jen klasický řidičák na auto.

Foto: Filip Jägr

Jak se nám na nich jelo a v čem je rozdíl?

U GTS 125ie Super Sport ABS už podle názvu předpokládáte, že bude sportovnějšího charakteru. A nejen název, ale i design tomu napovídá. Na první pohled vás nadchnou detaily, které skútr zrychlují už opticky. My jsme měli k dispozici nádherně modrou metalízu s červenými akcenty. Vzbuzovala pozornost už když stála zaparkovaná. Její větší kola dávají jízdě příjemný, měkký ráz, akcelerace je skvělá a celkové ovládání velmi příjemné. Dělá se i v silnějším provedení 300 ccm, ale na to už potřebujete speciální řidičák.

Foto: Filip Jägr

Oproti tomu Primavera 125ie ABS je vyloženě městská. Nejen její klasický design, který se mimochodem vyrábí v takřka nepřeberném množství barev, takže ji pomalu chcete měnit podle outfitu. Celkově je tato Vespa lehčí, menší, což napomáhá snazšímu ovládání a pro holku je určitě příjemnější s ní parkovat a manipulovat. Je to prostě skútr pro ženy.

Foto: Filip Jägr

Pro obě Vespy platí minimálně jedno. Nezůstanete s nimi vyset v zácpě a jsou skvělým módním doplňkem. Už jenom když jdete po chodbách kanceláře s houpající se stylovou helmou na ruce, tak vzbuzujete zájem a obdiv.

Pokud přemýšlíte o koupi skútru a nemáte s jízdou na něm předchozí zkušenosti, rozhodně doporučujeme si ho nejprve vyzkoušet. Může vás totiž překvapit, že i lehčí motorka nemusí být vždy „tak lehká“ a tak „snadno“ ovladatelná, jak si představujete a v městském provozu je opravdu nezbytností, dávat si pozor na ostatní vozidla. Přeci jenom v našich končinách nejsou všichni řidiči ohleduplní a hlavně zvyklí, na motorky ve městech.

Čtěte dál