Jak nastartovat metabolismus po zimě, kolik můžeme vypít alkoholu, i jak je to doopravdy s bílým a tmavým pečivem

Na to jsme se zeptali nutriční specialistky Gabriely Peacock.

Gabriela Peacock, nutriční specialistka, která se stará o perfektní životosprávu i členům britské královské rodiny, nám exkluzivně odpověděla na otázky týkající se zdravého životního stylu a stravování, které nám už dlouho vrtaly hlavou.

Foto: archiv PR

Máte nějaký trik, jak se dostat po zimě rychle do formy?

Ideálně začít trochu zostra, dát si třeba dva dny zeleninových šťáv. Funguje to totiž fantasticky na psychiku, nastartujete se, budete  se cítit skvěle a budete to brát vážně. Zima dala vašemu tělu a imunitě zabrat, takže rozhodně doporučuji, dát si kúru pro zlepšení imunity a ulevení játrům. Např. Clean me od GP Nutrition. A nebo jíst jídlo s hodně antioxidanty. Poté najeďte na zdravou stravu, která by měla zahrnovat velkou a zdravou snídani. Bohatá snídaně nastartuje metabolismus na zbytek dne a zamezí výkyvům krevního cukru, které způsobují chutě na svačinky už v polovině dopoledne. 

Také konzumujte vlákninu, ta zasytí, takže celkově zkonzumujete méně kalorií. Důležitá je i pro vaši střevní mikroflóru, která souvisí s váhou i počátkem obezity.  Ideálním zdrojem jsou brokolice a kapusta, stejně jako další zelená listová zelenina - růžičková kapusta, celer a chřest. Listy salátu obsahují vlákniny méně, protože mají spoustu vody. Jezte každé tři a půl hodiny.

Saláty a zelenina jsou skvělé, ale s každým jídlem potřebujete bílkovinu, takže přidejte malou porci sýra, kuře, rybu nebo jiného masa. To úplně stačí. Tato kombinace sacharidů a bílkovin v těle při trávení zapojuje různé enzymy. Když je smícháte, trávení se zpomalí a cukry uvolněné ze sacharidů se zpozdí. Výsledek? Delší pocit plnosti a dlouhodobější pocit energie. 

Nebojte se vyrovnat hladinu cukrů v krvi doplňkem. Pomožte si doplňkem stravy Slim me Max GP Nutrition, který je přesně určen na rychlé nastartování organismu. Pětidenní kúra vyrovnává hladinu cukru v krvi, dodá potřebný protein a nastartuje skvěle metabolismus.

Foto: archiv PR

Z kolika procent tedy za perfektní postavou stojí obvykle pohyb a z kolika správná strava?

Z mé zkušenosti. Lidi, co jen cvičí a nejedí dobře, nikdy nebudou mít hezkou postavu. Jídlo je podstatnější v poměru dejme tomu 3:2. 

Jak je to s pečivem? Pomůže nám, když vyměníme bílé pečivo za tmavé nebo je to jen mýtus?

Samozřejmě, že pomůže. Je tam vláknina a ta zpomaluje výdej cukru do těla a je důležitá pro bakterie v zažívacím traktu. Vždy bude tmavé pečivo lepší.  Nicméně z mé zkušenosti to české tmavé pečivo nestojí za moc a je to spíš o něco lepší bílé… V tom opravdu zdravém byste měli vidět zrna.

Kolik alkoholu je takzvaně povoleno, abychom tím nenarušili zdravé stravování?

Je jasné, že čím méně tím lépe... Jsou to prázdné kalorie, jenom cukry... Ale i alkohol má v životě nějaký smysl, že ano ;-)

Za mě jsou v pořádku 2 skleničky a alespoň tři dny v týdnu nepít vůbec. A když už pijete, užívejte Clean me. To jsme vyvinuli právě pro ty, co si rádi dopřávají a chtějí játrům ulevit zase z druhé strany.

Foto: archiv PR

Jak se udržujete ve formě vy? Jako nutriční specialistka - stravujete se výhradně zdravě nebo někdy zhřešíte?

Jistě že hřeším, co bych ze života měla!? Ráda si dám víno, čokoládu nebo třeba smetanovou polévku.....

Za svou perfektní postavu vděčíte i genům nebo je převážně výsledkem zdravého stravování a cvičení?

Určitě jsem vděčná genům, ale kdybych jedla „cokoli“, vypadám určitě jinak. Kromě toho - v mém věku se o sebe člověk musí už více starat.

Jak často jste zvyklá být v tělocvičně?

Snažím se 3x, ale většinou zvládnu 2x týdně. 

Je nějaký sport, který jste si v poslední době oblíbila?

Miluju reformer pilates. Protáhne svaly a skvěle zpevní střed těla.

A jaký sport vás naopak vůbec nenadchl?

Nerada se potím, takže nemám ráda cardio…

Cvičíte i na dovolené nebo si dáváte oddych?

Na dovolené cvičím právě mnohem více. Bereme si  třeba s manželem společně trenéra, kterého nám každý dobrý hotel zprostředkuje.

Čtěte dál