Hra o diamantový trůn: Tiffany & Co. míří pod křídla LVMH

Bernard Arnault a jeho skupina LVMH kupuje americké klenotnictví za více než 16 miliard dolarů. Co to pro značku může znamenat?

Zprávy o tom, že si francouzská skupina LVMH, pod níž spadají luxusní značky Louis Vuitton, Givenchy nebo Celine, brousí zuby na jedno z největších klenotnických jmen se na veřejnost dostaly už v říjnu. V pondělí pak zpravodajské servery informovaly o tom, že obchod je hotová věc. Co to pro značku, jejíž historie sahá do roku 1837, může znamenat?

Foto: archiv Tiffany & Co.

Tiffany & Co., které se v poslední době potýkalo s klesajícími tržbami, tak získává mocného majitele, který na poli se šperky není žádným nováčkem. LVMH totiž již vlastní značky Bulgari a Chaumet. Tiffany by tak s LVMH v zádech mohlo předehnat svého největšího rivala  a světovou jedničku Cartier, kterou ovládá konkurenční skupina Richemont.

Bernard Arnault a jeho tým má velký talent na vyhledávání talentů, přeobsazování designérských postů a oslovování především mladých zákazníků. Uvažuje nad budoucími zákazníky a jejich přáními, i proto se nebál uvést na trh nyní veleúspěšnou značku Fenty se zpěvačkou Rihannou coby kreativní ředitelkou propagující diverzitu ve všech podobách.

Nebylo by tedy žádným překvapením, kdyby šperkařská značka všeobecně známá především pro snubní prsteny poupravila svou dosavadní strategii a vrhala se do odvážnějších a výraznějších designů, které zaujmou i náročnější mileniály. Tiffany se ostatně na mileniály snaží cílit již delší dobu. Otevřelo Insta-friendly kavárnu, uvedlo první pánskou kolekci a mezi její tváře patří mimo jiné i Lady Gaga.

LVMH zároveň umí oslovovat čínské zákazníky a v online prostředí se pohybuje jako ryba ve vodě. Tiffany & Co., který coby dům s dlouhou historií asijské zákazníky přirozeně láká, tak může díky francouzské skupině na těchto trzích ještě posílit. Snídaně u Tiffanyho se tak bude servírovat ve velkém.

Čtěte dál