FLOWERBX: Květinářka módní elity

Příběh Američanky Whitney Bromberg Hawkings je důkazem toho, že odvážné vizi a tvrdé práci přeje štěstí.

Tři roky po založení luxusního e-shopu FLOWERBX její jméno skloňuje módní elita v Londýně, Paříži i New Yorku. Od května je její servis dostupný i v Čechách a na Slovensku a redaktor Milosh Harajda ji pro Harper’s Bazaar vyzpovídal těsně před MET Gala.

Foto: archiv Flowerbx

Poznali jsme se v showroomu Tom Ford, kde jste pracovala jako vice president of communications. Co vás po 19 letech přimělo vydat se novou cestou?

Měla jsem tu nejlepší práci, skvělý plat ale na prahu čtyřicítky jsem se ptala - chci to dělat do konce života? Čekala jsem třetí dítě, potraviny jsem nakupovala z Ocado, šaty na Net-a-Porter a vše ostatní na Amazon-e. Elegantní květy však bylo to jediné, co jsem nedokázala na internetu sehnat, tak mě napadla myšlenka FLOWERBX a začala jsem ji rozvíjet ve svém volném čase. A velmi rychle se e-shopu začalo dařit.

A přišlo v roce 2016 osudové rozhodnutí ...

Opustit Toma (Forda) bylo to nejtěžší rozhodnutí a ještě týden potom, jak jsem mu dala výpověď jsem si myslela, že jsem udělala největší chybu v životě. Byla jsem dáma, která stála za tímto velkým mužem a bála jsem se, že vlastní cestu nezvládnu. Moje přítelkyně a dnes i investorka Nathalie Massenet (zakladatelka Net-a-Porter) mi tehdy řekla: "pokud to neuděláš ty, někdo jiný ano." Tak jsem skočila z útesu a adrenalin se zakrátko stal mou závislostí. Dnes se dostávám mimo své komfortní zóny každý den. 

Foto: archiv Flowerbx

Vzpomenete si na momenty, které vás inspirovaly k založení značky FLOWERBOX?

Všimla jsem si, že v módní branži každý od Miuccii po Calvina Kleina posílá kytice složené z jednoho druhu květin - pivoňky, hortenzie, růže. Když jsem sama připravovala doma večeře pro přátele, květiny jsem si ráda aranžovala sama a vadilo mi, když přišly už zvladlé. Mým cílem proto bylo vytvořit první mezinárodní značku květů, kde estetika a kvalita produktu bude konstantní. Jako tomu je v luxusních módních domech jako jsou GUCCI nebo PRADA.

FLOWERBOX začínal jako servis pro Londýňany. Minulý měsíc se stal dostupným pro celou Evropu. Jak to funguje, když chci potěšit svého klienta v Praze?

Květiny si objednáte před 12 hodinou dopoledne. Ty pečlivě ustřihneme, elegantně zabalíme v našem centru v Holandsku a odtud v našich značkových krabicích putují do 21 zemí v Evropě. Doručené je máte na druhý den. Vaši kytici začneme připravovat až když pošlete objednávku, takže máte záruku, že vám květiny vydrží déle čerstvé, neboť nečekají v květinářství několik dní a navíc se na ně nepřidává další marže, takže u nás i ušetříte.

Foto: archiv Flowerbx

Okázalá květinová fasáda privátního klubu Annabel 's se stala senzací Instagramu. Kdo další vás oslovil ke spolupráci?

Ten projekt byla naše dosud největší výzva. Připravovali jsme ji během Chelsea Flower Show a klient nám projekt schválil pouze 48 hodin před instalací. Obzvláště hrdá jsem na 14 metrů dlouhý svícen, který jsme instalovali v Orangerie ve Versailles pro Louis Vuitton.

New York Times oznámil váš plánovaný vstup na amerciký trh. Kdo bude vaším místním ambasadorem?

Carine Roitfeld a Julia Restoin Roitfeld s námi budou spolupracovat na projektu ke dni matek. A na MET gala budeme vybraným hvězdám dodávat květiny do pokojů hotelu MARK.

Foto: archiv Flowerbx

Jak byste popsala klienta FLOWERBX?

Náš zákazník je osobnost, která hledá kvalitu za dobré peníze a neustále bojuje s časovým deficitem. Miluje on-line nakupování a dokáže ocenit luxusní servis. 

Čtěte dál