Dior Homme v Tokiu nastavil nová pravidla pánské módy

Oblek je mrtvý, ať žije oblek.

V téměř 10 000 kilometrů od Paříže vzdáleném Tokiu se světu představila nejnovější pánská kolekce značky Dior Homme pre-fall 2019. Kim Jones, stávají módní ředitel pánské divize značky Dior, už při svém nástupu do funkce mluvil o renovaci pánského šatníku a podpoře pánského haute couture.

Foto: Dior

Nejenže jeho druhá kolekce nezklamala, ale překonala všechna očekávání. Dior Homme se tak ze přísných skinny obleků vrací k své, sobě vlastní formě maskulinity. Ano, transformované, ale jasně definované. Před vizí Kima Jonese neobstál ani klasický pánský oblek. Pořád ho tvoří sako a kalhoty, ale něco se změnilo. Není to nuda. Není to kancelář. Není to uniforma. Je něco, co muž chce nosit právě teď – v roce 2019.

„Chtěl jsem vytvořit hypermoderní realitu japonské kultury. Japonsko nejsou jen mýty a historie. Naopak! Japonsko je neskutečně moderní a vizionářská země. Je to země, kde se rodí budoucnost,“ vysvětluje Kim Jones.

Na celou nádheru, kterou si nenechal ujít David Beckham, Ezra Miller, Kate Moss, A$AP Rocky nebo Bella Hadid, dohlížel obří fembot od japonského umělce Hajime Sorayama. Kim Jones touto sochou (instalací) vzdává ten nejhlubší hold Monsieur Diorovi, jeho dílu a odkazu. Christian Dior, ještě předtím než otevřel salon, se zabýval uměním a oragnizoval výstavy, například pro Pablo Picassa. Jones se takto snaží ctít a sledovat odkaz jeho značky.

Říká se, že pravidla jsou od toho, aby se porušovala. Kim Jones ale pravidla naprosto rozbořil a zavedl nová. Dům Dior vždy určoval trendy, a dokud se bude Země otáčet, tak i bude. A tohle je nová etapa značky.

Čtěte dál