Dior byl nejúspěšnější značkou na Instagramu v průběhu fashion weeků

Jaké další módní domy zaznamenaly velký instagramový úspěch?

Foto: Getty Images

Dior získal nejvíce liků a komentářů a byl nejčastěji tagován influencery na Instagramu v období všech fashion weeků pro sezónu jaro/léto 2019. Díky tomu byla jeho finanční mediální hodnota z tohoto období vyčíslena na 3,7 milionů dolarů. Dior se tak stal nejúspěšnější značkou na této sociální síti, uvádí WWD. Kolekci, která byla představena v Paříži, navrhla kreativní ředitelka značky Maria Grazia Chiuri. Posty vztahující se k této události vygenerovaly 7 milionů liků a 1 260 zmínek na Instagramu od influencerů, kteří mají více než 15 000 followerů. Nejvíce aktivity pochází od uživatelů z Itálie (15 %), USA (11 %) a Brazílie (10,8 %).

Byla provedena také analýza engagement ratu značek v jednotlivých zemích. Bylo zjištěno, že instagramovou hvězdou v rámci londýnského fashion weeku byl Riccardo Tisci a jeho první kolekce pro Burberry. Mediální hodnota této přehlídky byla vyčíslena na 1,2 milionu dolarů díky 1 milionu liků a 375 zmínkám od influencerů. V Miláně triumfoval Jeremy Scott a jeho kolekce pro Moschino. Mediální hodnota v tomto případě činí 1,7 milionu dolarů s 1,6 miliony liků a 254 zmínkami od influencerů, přičemž 36,7 % všech aktivit pochází od uživatelů z USA. Na newyorském fashion weeku byla nejúspěšnější značka Brandon Maxwell s 1,6 miliony liků a 285 zmínkami od influencerů. Mediální hodnota této značky dosáhla 1,3 milionu dolarů.

Velký úspěch zaznamenal také módní dům Versace, nedávno koupený společností Michael Kors. Versace se může chlubit mediální hodnotou 1,34 milionu dolarů. Úspěch zaznamenal také Chanel a jeho, jak už bývá zvykem, megalomanská a „Instagram-friendly“ přehlídka v budově Le Grand Palais. Chanel získal celkem 2,5 milionů liků zpeněžených na 1 milion dolarů. Další mediálně úspěšnou značkou je Off-White pod taktovkou Virgila Abloha, která se pro tuto sezónu spojila s Nike. Její úspěch na Instagramu je odhadová na 1,4 milionu dolarů s 6 miliony liků a 521 zmínkami od influencerů. I přesto, že Off-White prezentovalo svoji kolekci v Paříži, nejvíce aktivity, kterou tato značka vyvolala, pochází z USA (34,8 %, přičemž z Paříže pouze 4,7 %).

Čtěte dál