5 tipů, jak zlepšit rána

Podle knihy, kterou milují Reese Witherspoon a Kate Moss.

Foto: archiv

Knihu Self-care for the Real World napsaly dvě autorky, které jsou již několik let uznávanými kapacitami ve sféře wellness: Nadia Narain a Katia Narain Phillip. Jejich publikaci si zamilovaly i hvězdy, které mají přístup k nejnovějším informacím a nejlepším profesionálům a koučům – nedají na ni dopustit Sienna Miller, Reese Witherspoon a Kate Moss. Proč? Kniha je plná praktických a proveditelných tipů a vychytávek na zlepšení životního stylu, zdraví a psychiky. Základní myšlenka, která se prolíná mezi všemi radami, zní: Respektovat se, mít se ráda a dbát o sebe a své zdraví není ani trošku sobecké!

A kde s prospěšnými změnami začít? Ideálně na skutečném startu – tedy ráno. Zlepšete své začátky dne a vše se začne měnit. Níže je pět jednoduchých rad z knihy, které jsou nenáročné a snadno zařaditelné mezi vaše existující ranní rituály. Zkuste jeden z nich a poté, až si zvyknete, můžete přidávat další…

Ranní ptáče

Vstaňte dřív než ostatní členové rodiny nebo spolubydlící. Nastavte si budík o třicet minut dříve. Budete mít klid, ničím nerušený čas pro sebe. Využijte ho produktivně a příjemně. Zacvičte si, dejte si dlouhou sprchu, chvíli si čtěte, pište si deník nebo seznam povinností, které vás ten den čekají. Třeba přijdete na to, že právě brzo ráno jste nejproduktivnější a nejkreativnější… A to je ta nelepší motivace!

Pětiminutová meditace

Vyšetřete si chvilku na meditaci, stačí pět až deset minut. Můžete začít meditovat hned po probuzení, ještě v posteli. Jen si dejte pozor, abyste znovu neusnula.

Voda s citronem

Předtím, než si začnete vychutnávat svoji ranní kávu, dejte si horkou vodu s citronem. Hydratace je pro správné fungování organismu a dobré zažívání zásadní.

Foto: Shutterstock  

Zdravá snídaně

Upravte snídani tak, aby její součástí byla zelenina a zdravé a výživné potraviny. Chléb s marmeládou vyměňte za avokádový toast. Nebo si připravte smoothie a přidejte do něho špenát či kapustu. Další možností jsou vajíčka, která posypete petrželkou, a dáte si k nim pár lístků špenátu nebo kousek okurky.

Cvičení

Rozhýbejte se! A to hned po ránu. Je to stejné jako s meditací – bude znát i pouhých deset minut tělesné aktivity. Záleží jen na vás, co vám vyhovuje – jóga, chvíle rychlého běhu nebo svižná procházka se psem kolem bloku. Důležité je začít den aktivně a hned se budete cítit lépe a pozitivněji.

Čtěte dál