10 způsobů, jak se vyhnout chřipce i / právě v tomto období

Proplujte chřipkovým obdobím bez úhony.

Každého někdy skolí chřipka. Běžná nemoc, která se zesiluje především v období zimy. Tento rok se řadí mezi ty nejhorší. Je tedy důležité o sebe více pečovat, krom nošení roušky mezi lidmi. Pár rad a typů, jak se této zákeřné nemoci vyhnout, se vždy hodí.

Očkování

Očkování proi chřipce je již běžná věc a neměla by se podceňovat. Je to jeden z nejlepších způsobů, jak se vyhnout tomuto onemocnění. Ten nejlepší čas, kdy se nchat očkovat, je před sezónou, ale stále je lepší nechat se očkovat nyní, než vůbec. 

Pravidelné a pečlivé mytí rukou

Zdá se, že toto by se ani nemuselo zmiňovat, ale opak je pravdou. Mýt si rue je důležité a ví to každý. Pokud to al neděláte správně, a mnoho lidí nedělá, poté je to skoro zbytečné. Umyjte si ruce pečlivě vodou, použijte mýdlo natolik, aby se vám udělala mýdlová vrstva, kterou si nejen umyjete ruce, ale také pečlivě pod nehty a po 20 vteřinách opět opláchněte vodou. Toto byhom měli podstupovat vždy před jídlem, po užití WC, po kontaktu se zvářaty a přd a po kontaktu s nemocným člověkem. 

Omezit kontakt s již nemocnými

Je obecně známo, že člověk se symptony chřipky velmi snadno nakazí kohokoliv, s kým přijde do kontaktu. Pokud se tedy této nemoci chcet vyhnout, omezte tento kontakt na minimum a pokud je někdo z vašich přátel nemocný a vy v kontaktu chcete nebo z určitého důvodu zůstat musíte, poté dbejte pečlivé hygieny, mytí rukou a, pokud možno, nepřibližovat se v momentu kýchnutí či kašle. 

Vyhýbat se velkým davům lidí

Bakterie se snadněji množí ve velkém množství lidí, proto je lepší, vyhýbat se davům a frekventovaným místům. Bohužel to ne vždy jde, například ve velkých městech. Pokud se tedy necítíte již trochu dobře, poté raději zůstaňte doma. 

Zdravá dieta

Zdravé stravování je obecně důležité a to především v chřipkovém období. Není třeba zvláštní diety, ale pouze nejíst mnoho nezdravého jídla, proložit to ovocem, zeleninou, proteiny. Research ukazuje, že proti chřipce jsou velmi dobré například borůvky, černý čaj, ale i červené víno. 

Pravidelné cvičení

Udržujte své tělo v kondici. To není dobré jen pro vzhled, ale také jeho funkčnost a obranyschopnost. Pokud budete dodržvat pravidelný pohyb, tělo se snadněji, díky svému posílení, vypořádá s jakými-koiv bakteriemi. Stačí například zacičit si jógu, jít se projet na kole, ale pomůže dokonce i zdravá procházka. 

Dostatek spánku

Spánek je jedním z nejdůležitějších věcí a nměli bychom na to zapomínat. Mnoho z nás, omezuje spánek na méně jak 8 hodin a to není dobré. Tělo i mysl si potřebuje odpočinout, nabrat síly, a pokud mu to nedopřejeme, opět nám to vrátí. 

Dezinfekci rukou

Žijete e velkém městě? Poté by vám v kapse a v každé tašce/kabelce neměla chybět dezinfekc rukou. Ne vždy máme čas nebo tu možnost umýt si ruce a v hromadné dopravě se to bakterimi jen hemží. Je tedy důležité, dodržovat hygienu a alespoň používat dezinfekční gel, nejlépe na základě alkoholu. 

Černý bez

Je zázračnější než mnoho lidí ví. Má v sobě flavonoidy, neboli vitamín P, a ten je velmi důležitý na prevenci chřipky (krom viamínu A a D, které je třeba také doplňovat). Obsahuje ho například i černý čaj, který jsme již zmiňovali. Černý bez nepůsobí pouze poti chřipce, ale obecně posiluje imunitní systém. 

Nestresovat se

Stres je bohužel skoro každodenní záležitostí a tomu bysme se měli vyvarovat jak jen to jde. Aniž bychom si to uvědomovali, způsobuje mnoho negativních věcí v našem těle a naší mysli. Pokud je pro vás vyhnutí se stresu nereálné, pokuste si alespoň chvilku denně vyhradit na meditaci, jógu nebo věci, které vás dělají šťastnou. 

Foto: archiv Harper's Bazaar UK

Čtěte dál